سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت:

قوانین موجود برای برخورد با عرضه محصولات در ظروف پلاستیکی محکم نیست

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت از نبود قوانین کافی برای برخورد با عرضه محصولات غذایي در ظروف پلاستیکی خبر داد.

دکتر کاظم ندافی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  محصولاتی که در ظروف پلاستیکی دسته بندي مي شوند بايد مجوز از سازمان غذا و دارو براي تائيد دسته بندي در اين نوع ظروف داشته باشند در واقع بايد نوع ظروف پلاستيكي طوري تعبيه شده باشد که مواد تشکیل دهنده این ظروف وارد آن نشود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از مغازه ها اقدام به فروش ترشی، آبلیمو و از این دست مواد می کنند این مواد را در ظروف پلاستیکی یک بار مصرف به فروش می رسانند آیا این ظروف تائید شده هستند گفت: از نظر علمی مورد تائید نیستند و برای جلوگیری از فروش این مواد نیاز به قوانین محکم و باز دارنده داریم که متاسفانه وجود ندارد .

بازرسین ما هنگام بازدید از این مغازه ها اگر از نمونه های موجود این ظروف که نمونه گیری می کنند با موارد غیر بهداشتی برخورد داشته باشند می توانند برخورد کنند در غیر این صورت ما نمی توانیم جلوی فروش برخی مواد را در این ظروف بگریم .

ندافی خاطر نشان کرد: در کل باید مردم از خرید این مواد غذایی که بیشتر هم اسیدي هستند خود داری کنند و هنگام مواجه با موارد غیر بهداشتی مورد را ما از طریق سامانه 1490 اطلاع دهند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.