سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"میرجلال الدین کزازی" :

صائب یکی از چهره های درخشان در پهنه سخن پارسی است

"میرجلال الدین کزازی" و گفت: برجسته ترین ویژگی سروده های صائب - بدان سان که او خود همواره به آن می نازد و خویشتن را از دیگران برتر می داند - اندیشه های باریک و پندارهای شاعرانه نوآیین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم و پژوهشگر برجسته ایرانی در زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: صائب اگر بگوییم برترین چهره در دبستان سپاهانی است سخنی بی پایه نگفته ایم، درمیان پیروان این دبستان آنچه به ویژه صائب را از سخنوران دیگر جدا می دارد این است که او همواره می کوشید ترازمندی را در میانه پیکره پیام در غزل های خود پاس بدارد.

وی خاطرنشان کرد: از همین روست که هر زمان از دبستان سپاهانی سخن می رود نخستین و برترین سخنوری که در یادها انگیخته می شود صائب است.

کزازی خاطرنشان کرد: پاره ای از سخنوران ایرانی دل زده از سروده های سپاهانی بر آن رفتند که در سخنوری شیوه پیشینیان را در پیش بگیرند؛ هر چند این رفتار رفتاری بود یکسره ناساز با سرشت و ساختار آفرینش هنری و آماج و آرمان آن بود.

این نویسنده گفت: ناگفته پیداست دبستان سپاهانی با همه سستی ها و کاستی هایی که بدان دچار شد دبستانی نژاده، پایه ور، بناور(اصیل) در ادب پارسی بود .

کزازی خاطرنشان کرد: مایه شادمانی است که از چند دهه پیش سایه ستبر آن انجمن در سپاهان پس از چندین سده اندک اندک سترده و زدوده شد. سخنوران، سخن سنجان و سخن دوستان به دیوان های سخنوران سپاهانی از آن میان به ویژه به دیوان صائب بازگشتند و با گنجینه ای گرانمایه و کم شناخته رویاروی شدند./ي2
برچسب ها: کزازی ، صائب ، شاعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.