سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش تک بیتی های صائب به اندازه یک دیوان است

یک شاعر و پژوهشگر حوزه شعر گفت: در حال حاضر شاعران نوپرداز کشور بسیار به اشعار صائب علاقمندند و قالب مضامین شعری فعلی را می توان از لابلای اشعار صائب بیرون کشید .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، "امیرعلی مصدق"  افزود: صائب می تواند الگوی محکم و متقنی برای شاعران عصر حاضر باشد.

وی با بیان اینکه  تک بیتی های صائب دارای خیال پردازی و مضمون پردازی بکر است ادامه داد: مردم بیشتر با تک بیتی های صائب آشنا هستند تا با غزلیاتش و حتی در برخی از موارد شاعر بسیاری از این تک بیتی ها که در بسیاری از معابر دیده می شود ناشناخته است.

وی صائب را شاعری مضمون پرداز با مضامین بکر عنوان کرد و گفت: ارزش تک بیتی های صائب به اندازه یک دیوان است.

 این شاعر در عین حال تاکید کرد: یکی از نقطه ضعف های شعر صائب این است که تمامی اشعار و غزلیاتش در قله شعری نیست و یک شاهکار محسوب نمی شود؛ برای مثال در غزلیات سعدی و حافظ تمامی اشعار تقریبا در اوج است اما در دیوان شاعر بدین گونه نیست.

"کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی" امروز سه شنبه- با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ,رئیس دفتر مقام معظم رهبری و "سید محمد حسینی "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت 16 در تالار وحدت برگزار می شود./ي2
برچسب ها: تک بیت ، صائب ، شاعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.