سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت:

اجرای قانون 30 به 70 در بیمارستان های دولتی انجام می شود/ بیمه ها به فکر منافع خود هستند نه مردم

طبق قانون سازمان های بیمه ای 30 درصد هزینه را مردم و 70 درصد را باید بیمه ها پرداخت کنند اما این موضوع زمانی محقق میشود که آزمایش در یک بیمارستان دولتی انجام شود.

دکتر سعید مهدوی، مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات عمده آزمایشگاه های ما تعرفه و گران شدن وسایل آزمایشگاهی است با اینکه تعرفه ها قبل از سال مشخص شده اند ولی با گذشت 2ماه از سال هنوز ابلاغ نشده اند.

وی با بیان این که تعرفه ها غیر واقعی و خیلی پایین هستند گفت: علت این امر این است که وزارت بهداشت و نظام پزشکی و انجمن ها هر کدام یک نرخي را عنوان می کنند که همین امر باعث شده که تعرفه ها غیر شفاف باشند.

مهدوی با تاکید بر این که سال گذشته تعرفه های آزمایشگاهی 20% افزایش پیدا کرده بود عنوان کرد: باید توجه داشت که تعرفه ها در شورای عالی بيمه خدمات تضمین می شود در واقع کسانی در این شورا تصمیم گیری می کنند که 4 نماینده خریدار خدمت و 2 نماینده فروشنده خدمت حضور دارند که همین امر باعث می شود که تصمیمات به نفع خریداران خدمت باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سهم پرداخت سهم ما در مراکز آزمایشگاهی خصوصی کم است اظهار داشت: طبق قانون سازمان های بیمه ای 70درصد هزینه را بیمه ها و 30درصد را باید مردم بپردازند البته این زمانی تحقق پیدا می کند که فرد در آزمایشگاه بیمارستانهای دولتی آزمایش بدهد و اگر در یک  مرکز خصوصی فرد آزمایش بدهد علاوه بر 30درصد باید ما به التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی را بدهد که همین امر باعث کاهش سهم پرداخت بیمه در هزینه آزمایشگاههای مراکز خصوصی می شود.

مهدوی خاطر نشان کرد: در واقع سازمان های بیمه به فکر خودشان هستند و در قوانینی که تصویب می کنند به دنبال منافع خود هستند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.