سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابزار اختیار معامله ، ریسک سهامداران را تضمین می کند

ابزار اختیار معامله به عنوان یک چتر حمایتی برای جلوگیری از ریزش قیمت سهام ومتضرر شدن سهامداران است چرا که حداقل بازده بدون ریسک سهامداران را تضمین می کند.

 کیوان شیخی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ابزار اختیار معامله گفت:در سال گذشته زمانی که شرایط بازار سرمایه منفی بود,ابزاری وارد بازار سرمایه شد تا بتواند حداقل بازده بدون ریسک سرمایه گذاران را تضمین کند.

وی نحوه استفاده از این ابزار را اینگونه توضیح داد:در این شیوه سرمایه گذار  باید حتما سهام شرکتی را كه اختیار معامله بر روی آن انجام میگیرد را  داشته باشد و با خرید این اوراق، ریسک کاهش قیمت را به نرخ مشخص حداقل 20 درصد در سال بیمه كند. 

شیخی ادامه داد:سهامداران خرد می توانند با داشتن ابزار اختیار معامله، در صورتی که سهام آنها با کاهش قیمت مواجه  و به سررسید آن نزدیک شده است، سهام خود را به متعهد بفروشند و از کاهش قیمت و تحقق زیان جلوگیری کند. 

ابزار اختیار معامله همانند بیمه میزان ریسک سرمایه گذاران را به حداقل رسانده و در بلند مدت سرمایه این افراد  رابه بازده مورد انتظار که همان حداقل نرخ بهره بانکی است, می رساند.
برچسب ها: ابزار ، معامله ، تضمین ، سهام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
اینم یک حرکت مناسب اقتصادی