معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور از راه‌اندازی سیستم کار تابل کارمند دولت و مردم تا پایان دولت دهم خبر داد.

دکتر احمد بزرگیان‌ در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: در تلاش هستیم تا با راه‌اندازی کارتابل‌ کارمند دولت و مردم خدماتی که از طریق دولت به مردم ارائه می شود چه خدماتی را ارائه می‌دهد را برای مردم شفاف کنیم و در سازمان‌ها را به روی مردم از لحاظ مراجعه فیزیکی ببندیم و آن‌ها خدمات دولت را از طریق فضای مجازی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه یک‌هزارو 446 قسمت را در سراسر کشور از خدمات تا کارهای اجرایی را پالایش کردیم افزود: در کارتابل‌ ‌الکترونیکی کارمندان تلاش می شود تا ارتباط میان خدمت گیرنده و خدمت دهنده برقرار شود و این‌گونه مدیران می‌توانند کارمندان خود را پایش کنند، یعنی هم جنبه نظارتی و هم جنبه کیفیتی دارد.

وی حذف واسطه‌ها را یکی از مزایای راه‌اندازی این کارتابل‌ها عنوان و بیان کرد: با استفاده از کد ملی دیگر نیازی به ارائه مدرک نیست همانطور که در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا این اتفاق افتاده و عملیاتی گشته است.

وی با بیان اینکه تمام کارها و بسترهای‌ لازم برای اجرایی شدن کارتابل‌ کارمند و مردم آماده شده است، ادامه داد: تمامی بسترهای‌ لازم برای عملیاتی شدن این طرح فراهم شده است و با تکمیل شدن زیر‌ساخت‌ها و آمادگی استان‌ها این طرح تا پایان دولت دهم در سراسر کشور اجرا می شود.

وی شفاف‌سازی، فرهنگ‌ساز، تبدیل فرآیندهای‌ موجود به فرآیندهای الکترونیکی را از جمله راه های گسترش نظام اداری الکترونیک بر شمرد و اظهار داشت: برای تبدیل نظام اداری به سمت الکترونیکی نیاز به نیروهای متخصص دارد که تاکنون 59 درصد از فرآیندهای اداری شامل 700 فرآیند شناسایی و در حال اصلاح است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها 20 درصد از مردم از سیستم های اداری الکترونیک بهره گرفته‌اند که این نیاز به تلاش رسانه‌های تصویری و مکتوب برای فرهنگسازی‌ در این زمینه دارد./ع2
برچسب ها: الکترونیک ، دولت ، کارتابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.