سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل ارتش سوريه بر مرزهاي اردن_سوريه

مرزهاي سوريه با اردن در کنترل نيروهاي ارتش سوريه است و گذرگاه مرزي بين دو کشور نيز همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ طاهر حيدر خبرنگار شبکه سوريه در گزارشي از مرزهاي اين کشور با اردن گفت به همراه ارتش سوريه از مرزها با اردن گزارش تهيه کرديم.

يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت : ما در حال حرکت در نزديکي روستاي مرزي نصيب هستيم . آن طرف که در تصوير مي بينيد يکي از روستاهاي اردن است. پاسگاهي که پيش روي ماست نيز پاسگاه مرزبانان است. تروريستها به برخي از اين پاسگاههاي مرزي حمله کرده اند . تروريستها از مرزهاي سوريه و اردن وارد شده اند و به اين پاسگاهها يورش برده اند و اقدامات تروريستي انجام داده اند .

حيدر گفت اينجا مرزهاي سوريه با اردن است . آن طرف خاکريزها نيز مناطق اردني قرار دارد.پاسگاه هايي را که در تصوير مي بينيد پاسگاههاي اردني است که شاهدي بر ورود افراد مسلح به سوريه بوده‌اند .از اينجا مي توان اردوگاههاي ذلت و خواري را که براي سوريها در آن سوي مرز ايجاد شده است مشاهده کرد .

شبکه سوريه سپس تصاويري از تعدادي از پاسگاههاي مرزي را نشان داد که آثار حملات تروريستها در آنها ديده مي شود .حيدر سپس به اسامي تعدادي از روستاهاي اردني هم مرز با سوريه اشاره کرد و گفت تروريستها در روستاهايي مانند صبحا ، صبيحه ، واهج ، سماقيا و طيسيا مستقر شده اند و از اين مناطق به پاسگاههاي مرزي حمله مي کنند.

خودروها و اتوبوسهايي که به داخل سوريه مي آيند از حمله تروريستها در امان نيست .حيدر سپس به اتوبوسي  اشاره کرد که تروريستها آن را به آتش کشيده اند .برخي از مسافران اين اتوبوس نيز معلول بودند و يکي از ويلچرهاي آنها در آتش سوخته است . نيروهاي ارتش سوريه با اين حملات مقابله کرده اند و شمار زيادي از اعضاي باندهاي تروريستي را کشته اند .

يکي از نيروهاي ارتش سوريه درباره موقعيت جغرافيايي منطقه مرزي سوريه با اردن توضيح داد و گفت : تعداد زيادي از گروههاي تروريستي به يکي از پاسگاهها حمله کردند.حيدر سپس با ادامه مسير به گذرگاه مرزي نصيب رسيد .وي با اشاره به صف طولاني در مقابل باجه‌ها براي ورود از اردن به سوريه افزود فعاليت اين گذرگاه ادامه دارد .يکي از مسافران گفت: براي ورود به سوريه هيچ مشکلي وجود ندارد . مردم از حکومت يا ارتش نمي ترسند بلکه از گروههاي مسلح مي ترسند .

برچسب ها: ارتش ، کنترل ، اردن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.