معاون وزير امور خارجه روسيه در مصاحبه با خبرگزاري "اينترفاکس" مخالفت دولت روسيه با اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوريه را ابراز نمود و همچنين خواستار تقويت مسيرهاي ارسال کمک هاي بشردوستانه به ملت سوريه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه ؛ "گنادي گاتيلوف" در اين باره افزوده است "متاسفانه ايده هايي در مورد بحران سوريه از سوي کشورهاي غربي در زمان هاي مختلف بيان مي شوند که بدون توجه به تبعات و آثار آنها در صورت عملي شدن است. بنظر من اتخاذ تصميماتي از جمله اعلام منطقه پرواز ممنوع تنها در حوزه اختيارات و صلاحيت شوراي امنيت سازمان ملل متحد است و هرگونه اقدام ديگري از مسير ديگري غير از مسير شوراي امنيت غير قانوني خواهد بود. ما موضع خود در اين باره را به اطلاع دبيرکل سازمان ملل متحد خواهيم رساند." 

اين مقام دولت روسيه با هشدار نسبت به تکرار حادثه اي مشابه ليبي در مورد سوريه افزوده است "متاسفانه در قضيه ليبي برخي از کشورهاي غربي برداشت نادرست از قطعنامه تصويب شده شوراي امنيت داشتند و از آن در جهت اغراض سياسي خود سوء استفاده کردند. بايد بياد داشته باشيم که کشورهاي غربي قطعنامه شوراي امنيت در مورد تحريم ارسال سلاح به ليبي را نقض کردند و به مخالفان دولت پيشين ليبي سلاح رساندند.

همچنين در مورد منطقه پرواز ممنوع که قرار بود تا به منظور حفظ جان شهروندان غير نظامي برقرار شود برخي کشورها از آن در راستاي منافع خود و به منظور تخريب زيرساخت هاي کشور ليبي سوء استفاده کردند. نتايج مخرب اين اقدامات در مورد ليبي ديده شد. به همين خاطر دولت روسيه با دقت به موضوع نگاه مي کند تا از تکرار چنين حوادثي در نقاط ديگر جلوگيري شود." 


برچسب ها: روسیه ، سوریه ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار