سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب‌ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

هدف باید تقویت مبانی فکری جامعه باشد

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی گفت:پرچم نماد ملی هر کشوری است و باید برای حفظ و پاسداشت آن کوشید.امید است برای تحقق این امر، اهداف این جشنواره مورد توجه قرار گیرد و زمینه دسترسی به این اهداف فراهم شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره پرچم درباره علت اهمیت برپایی چنین جشنواره‌ای گفت: ماهیت جشنواره پرچم، فرهنگی-هنری است و نگاهی فرهنگی به پرچم به عنوان نماد بصری و مفهومی جامعه اسلامی ما دارد که این نوع نگاه، درخور توجه و اهمیت است.
وی سپس با تأکید به جایگاه ارزش‌های دینی در فعالیت‌های فرهنی و هنری اظهار داشت: به اعتقاد من نکته‌ای که در این حرکت‌های فرهنگی باید مد نظر قرار گیرد این است که مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تقویت بنیه فرهنگی کشور اعم از نقاشی، عکاسی و طراحی که از نظر من دیوار نویسی هم می‌تواند شامل این موارد ‌شود، بر مبنای ارزش‌های دینی شکل گیرد.
نایب ‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، برپایی جشنواره‌های فرهنگی-هنری را در ایجاد فعالیت و حرکت‌های تازه در جامعه مؤثر دانست و بیان داشت: امیدواریم این حرکت بتواند به جامعه، برای فعالیت‌ها و کارهای جدید و تازه خط بدهد؛ یعنی بتواند مبانی فکری جامعه را به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان تقویت کند. اگر جهت‌گیری جشنواره پرچم به این سمت‌و‌سو باشد، موفقیت‌های فراوانی در زمینه‌های فعالیت خود برای جامعه ما به ارمغان خواهد آورد.
حجت‌الاسلام سالک کاشانی، مهم‌ترین دستاوردهای چنین جشنواره‌ای را رشد استعدادهای نهفته جوانان و نوجوانان خواند و در این خصوص توضیح داد:‌ این جشنواره بستری است برای شکوفایی استعدادهایی که در آن به نمایش درخواهند آمد؛ بنابراین می تواند هنر و آثاری را به وجود ‌آورد که برای جامعه ارزش و قیمت خواهند داشت.
وی ضمن تأکید بر ضرورت تقویت مبانی تفکری جامعه یاد آور شد: به همین منظور توصیه من به برگزارکنندگان این جشنواره این است که هدف و سیاست اصلی آنها، تقویت مبانی فکری جامعه باشد؛ طوری که وقتی جوان یا نوجوان ما به این جشنواره وارد می‌شود تا زمانی که از آن خارج خواهد شد،‌ تفاوت نگرشی پیدا کند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی به مخاطبان و شرکت‌کنندگان در جشنواره نیز توصیه کرد: جوان یا نوجوان ما نباید فعالیتش در جشنواره متوقف شود؛ به عبارتی باید برای او این انگیزه ایجاد شود که در آینده آموزه‌ها را در فعالیت‌های هنری و فرهنگی خود به کار گیرد و با حفظ ارزش‌های فرهنگی و دینی، شاهد کارهای بیشتری از او باشیم.
حجت‌الاسلام سالک کاشانی، پرچم را نماد ملی هر کشوری خواند و خاطر نشان کرد: باید برای حفظ و پاسداشت این نماد ملی کوشید. امید است برای تحقق این مهم انتظارات و اهداف این جشنواره مورد توجه قرار گیرد و زمینه دسترسی به این اهداف فراهم شود.
گفتنی است، نخستین جشنواره پرچم در سه رشته( عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان )به همت سازمان فرهنگی - هنری شهرداریتهران برگزار می  شود و علاقه  مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خردادماه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر فرصت دارند تا آثارخود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگ سرای فروس، دبیرخانه   جشنواره پرچم ارسال نمایند.
همچنین سایت جشنواره پرچم به نشانی www.  parcham-farhangsara.com   برای کسب اطلاعات بیشتر در نظر گرفته شده است./ي2
برچسب ها: جشنواره ، پرچم ، سالک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.