سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد

قبرس خواهان حمايت‌‌ غرب/ تحویل شهروند ایرانی به آمریکا برای خروج از بحران

يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به تحويل يك شهروند ايراني به آمريكا به اتهام نقض ممنوعیت فروش سلاح توسط قبرس گفت: اين اقدامات منافعي را براي این كشور به‌همراه نداشته و تنها به خاطر وابستگي‌ و تبعيت بي‌چون و چراي از غرب صورت گرفته است.

" مصيب نعيمي " در گفتگو با خبرنگار  سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام کشور قبرس در تحويل يك شهروند ايراني به آمريكا به اتهام نقض ممنوعیت فروش سلاح، گفت: قبرس جزيره‌اي کوچک، سرشار از سرمايه‌هاي انگليسي، فاقد استقلال و يكي از كشورهاي منطقه يورو به شمار مي‌رود و اين در حالي است كه منطقه يورو با بحران مالي مواجه بوده بنابراین اين كشور خواهان حمايت‌‌هاي مالي غرب براي خروج از شرايط بحراني است.

وي ادامه داد: قبرس شمالي تنها با حمايت‌هاي غرب از لحاظ اقتصادي و توريستي با وجود پايگاه نظامي انگليس در اين كشور، پابرجا بوده بنابراين نمی‌توان به لحاظ سياست خارجي از آن به عنوان كشوري مستقل ياد کرد.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان با تاكيد بر اينكه اقدامات قبرس منافعي را براي اين كشور به‌همراه ندارد، خاطر نشان كرد: اقدام قبرس را مي‌توان ناشی از وابستگي‌ها و تبعيت بي‌چون و چراي اين کشور از غرب دانست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نعیمی ، قبرس ، استقلال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.