سخنگوي وزارت امور خارجه درنشست حماسه سیاسی و اقتصادی و تاثیر آن در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم با حضور پر شور در انتخابات بار دیگر اقتدار ملی را به نمایش می گذارند.

به گزارش خبرنگار حوزه ی ادبیات باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشست حماسه سیاسی و اقتصادی و تاثیر آن در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و رونمایی‌ از کتاب‌های  پژوهشی در حوزه ایرانیان خارج از کشور با حضور "رامین مهمانپرست‌" سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشور و "محمدباقر‌ خرمشاد‌" رئیس سازمان و فرهنگ ارتباطات کشور برگزار شد.




"رامین مهمانپرست‌" سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان،گفت:  مقام معظم رهبری فرمودند ما در یک پیچ تاریخی بزرگ هستیم، معنا و مفهوم این پیچ تاریخی تحولات مهم در عرصه‌ی بین‌المللی است و شرایط منطقه طبیعی نیست و بحران‌های اجتماعی و اقتصادی عمیق می شود و به همه‌ی کشورهای جهان سرایت می کند زیرا برخی کشورهای اروپایی در حال ورشکستگی‌ هستند و برخی کشورهای دیگر هم چون یونان، پرتقال و قبرس وضعیت بحرانی وسیعتری را می گذرانند‌.

وی ادامه داد: همزمان با این بحران‌ها بیداری اسلامی و حرکت مردم و مشارکت آنها در اداره‌ی کشور مطرح شد که نشان‌دهنده‌ی استقلال این ملت‌ها بوده و اینکه وابستگی به هیچ قدرتی ندارند و کشورهای غربی به ويژه آمریکا با یک پدیده سیاسی و اجتماعی جدیدی روبه‌رو شدند که به آن فکر نکرده بودند.

"مهمانپرست‌" به سخنرانی‌های رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از شروع حرکت‌های مردمی کشورهای مصر، یمن، تونس، رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی گفت: عصر‌نوینی در منطقه آغاز خواهد شد.

این صحبت های اوباما‌ نشان‌دهنده سه هدف بود که یکی از آنها تامین منافع ملی آمریکا در منطقه است.

"مهمانپرست‌" تصریح کرد: برنامه‌هایی را برای منطقه‌ی ما تدارک دیدند و آن را در سه بخش طراحی کردند بخش اول از حرکت‌های مردمی کشورهای مصر سوء‌استفاده کردند و طرحی‌ را  به نام "بهار‌عربی" راه انداختند و هدف آنها جلوگیری از سرایت بیداری اسلامی به سایر کشورها است بخش دوم این طرح سه کشور ایران الجزایر و سوریه را تحت‌الشعاع قرار دادند و با ایجاد فتنه‌هایی در ایران و الجزایر که خوشبختانه به نتیجه نرسیدند اما در سوریه با تمام توان خود وارد عمل شدند به طوری که سایر کشورها پیغام دادن نظام سوریه حداکثر تا یک هفته‌ی دیگر پایدار نخواهد ماند و همه ی گروههای تروریستی در سوریه جمع شدند.

وی عنوان کرد:متاسفانه برای صدمه زدن به کشورهای منطقه دست به هر کاری می‌زنند و حال اوج فتنه‌ی آنها در انتخابات ریاست جمهوری ایران است و این انتخابات برای ما بسیار اهمیت دارد به همین دلیل است که امسال سال حماسه‌ی اقتصادی و حماسه‌ی سیاسی عنوان شده است.

"مهمانپرست‌" ادامه داد: حضور هوشیارانه‌ی مردم در انتخابات موجب می شود این فتنه ها علیه کشور دور شود لذا امسال یکی از حساس‌ترین انتخابات است و مردم با حضور پرشور در انتخابات بار دیگر اقتدار ملی را به نمایش می گذارند. 

در ادامه‌ی نشست خرمشاد‌ ریاست سازمان ارتباطات اسلامی با عرض سلام و تشکر از حضور "مهمانپرست‌" و اهل قلم در این نشست عنوان کرد: رونمایی‌ از کتاب‌هایی در حوزه‌ی ارتباطات برای ایرانیان خارج از کشور باعث می‌شود همکاری بین دو دستگاه وزارت امور خارجه و سازمان ارتباطات تجلی پیدا کند./ص
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، ناشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.