سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندانيان سياسي در بحرين ممنوع الملاقات شدند

فعال حقوقي و فرزند يکي از رهبران زنداني مخالفان بحريني اعلام کرد به علت اينکه رهبران سياسي بحرين، که در بند رژيم حاکم هستند، از پوشيدن لباس جنايتکاران و بزه‌کاران خودداري کردند از ملاقات آنها با اعضاي خانوادهايشان جلوگيري مي‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني «اللؤلؤه» ؛ حسين جواد اعلام کرد: خانواده بازداشت‌شدگان سياسي در بحرين در اعتراض به اقدام نيروهاي امنيتي در جلوگيري از ملاقات آنها با عزيزانشان در زندان در برابر دفتر سازمان ملل متحد در بحرين تحصن کردند.وي گفت خانواده بازداشت‌شدگان درباره جلوگيري از ملاقات اعضاي خانواده زندانيان سياسي با آنها به نماينده سازمان ملل متحد نامه نوشتند.

بر اساس اين گزارش، نيروهاي امنيتي بحرين به اين علت که رهبران سياسي بازداشت‌شده از پوشيدن لباس زندانيان جنايتکار خودداري مي‌کنند، مانع از ملاقات اعضاي خانواده آنها مي شود. اين پنجمين بار است که نيروهاي امنيتي از ملاقات خانواده هاي زندانيان بحريني جلوگيري مي کنند.

به گزارش اين شبکه، مرکز حقوق بشر بحرين با صدور بيانيه اي اعلام کرد از زمان بازداشت و حبس رهبران سياسي مقامات بحريني از شخصيت هاي سياسي درخواست نکرده بودند لباس زندانيان افراد مجرم را به تن کنند زيرا معمولاً افراد بزه‌کار و جنايتکار در زندان چنين لباسي به تن مي‌کنند.

بر اساس اين گزارش، قبل از فرا رسيدن زمان ملاقات عبدالهادي الخواجه، فعال حقوقي بحريني، با دخترش مسئولان زندان از وي خواستند لباس زندانيان جنايتکار به تن کند. مرکز حقوق بشر بحرين بر اين باور است که درخواست از زندانيان سياسي براي پوشيدن لباس زندانيان مجرم به عنوان ابزار جديد براي اهانت به زندانيان سياسي به شمار مي رود.

برچسب ها: بحرین ، سیاسی ، ملاقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.