شماري از شرکت کنندگان در تظاهرات در مناطق مختلف بحرين در يورش مزدوران رژيم آل خليفه زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ مردم بحرين در اين تظاهرات صدور احکام قضايي عليه سي و يک نفر از بازداشت شدگان در تظاهرات گذشته در اين کشور را محکوم کردند و آن را غيرقانوني دانستند. 

مردم بحرين با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف اين کشور اعتراض خود را به حکم سياسي پانزده سال زندان براي سي و يک نفر از بازداشت شدگان نشان دادند. اين بازداشت شدگان که در تظاهرات قبلي بازداشت شدند متهم هستند به يک گشتي نيروهاي پليس در جزيره ستره حمله کردند. مردم بحرين همچنين در تظاهرات جزيره ستره، النويدرات، دارالکليب و العالي جنايت هاي رژيم حاکم را محکوم و همبستگي خود را با انقلابيون زنداني اعلام کردند. 

در ادامه اين گزارش آمده است: نظاميان رژيم بحرين به اين تظاهرات هم به شدت حمله کردند و براي متفرق کردن تظاهرکنندگان گازهاي سمي و گلوله هاي پلاستيکي شليک کردند. نظاميان رژيم به حدي گازهاي سمي شليک کردند که بعضي از مناطق مسکوني بحرين از اين گازها پوشيده شد.

شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت اسلامي الوفاق بحرين اين احکام قضايي را محکوم کرد و گفت مجموع اين احکام قضايي به چهارصد و پنجاه و شش سال زندان مي رسد. شيخ علي سلمان تاکيد کرد اعترافات از اين افراد زير شکنجه گرفته شده است، اما بسياري از نيروهاي پليس از قتل شهداي بحريني تبرئه شدند. شيخ سلمان تاکيد کرد تفاوتي بين دادگاه هاي کنوني و دادگاه هاي نظامي قبلي در بحرين که جامعه جهاني آنها را محکوم مي کرد، وجود ندارد. 

گزارشگر اين شبکه خاطر نشان کرد: شيخ ميثم السلمان مسئول بخش آزاديهاي ديني در ديده بان حقوق بشر بحرين از گزارش سازمان آزاديهاي ديني آمريکا استقبال کرد. در اين گزارش بر ادامه نقض آزاديهاي عمومي در بحرين و سياست تبعيض طايفه اي در اين کشور تاکيد شده است.

برچسب ها: بحرین ، آل خلیفه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار