کابینه بحرين طرح توقف دخالت سفير آمريکا در امور داخلي اين کشور را تصويب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران کابینه بحرین امروز یکشنبه طرح مجلس این کشور را در مورد توقف مداخله سفیر آمریکا در امور داخلی بحرین تصویب کرد .

سمیرا رجب سخنگوی دولت بحرین گفت:« کابینه طرح مجلس را درمورد پایان دادن به مداخله توماس کراجسکی سفیر آمریکا در بحرین در امور داخلی بحرین تصویب کرد.» وی توضیحی در مورد جزئیات اقدامات مورد نظر دولت بحرین ارائه نکرد.

این مقام دولت بحرین هدف این مصوبه را پایان دادن به دیدارهای مکرر سفیر آمریکا با عاملان تحریک به آشوب توصیف کرد. اصطلاحی که دولت بحرین به جای معترضان شیعه که اغلب با پلیس بحرین درگیر می شوند استفاده می کند.

وی گفت :« با وجود این اقدامات دیپلماتیک دولت بحرین شامل اخراج سفیر آمریکا از بحرین نخواهد شد و ما در برخورد با سفیر آمریکا به توافقنامه های بین المللی متعهد خواهیم بود.»

کشور کوچک بحرین که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست از فوریه سال دو هزار و یازده شاهد اعتراضات مردم شیعه این کشور بوده است معترضانی که خواستار برکناری شیخ خلیفه بن سلمان آْل خلیفه نخست وزیر بحرین هستند. نخست وزیر بحرین از سال هزار و نهصد و هفتاد و یک این سمت را در اختیار داشته است.

در بیست و پنجم ماه آوریل دولت بحرین با ابراز نگرانی از ارزیابی وزارت خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در این کشور اعلام کرد گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در بحرین از واقعیت دور است و این گزارش باعث تقویت تروریست هایی است که امنیت ملی بحرین را هدف قرار داده اند.

در گزارش نوردهم آوریل وزارت خارجه آمریکا آمده بود:« جدی ترین مشکلات حقوق بشر در بحرین ناتوانی مردم این کشور در تغییر دولت کشورشان از راه مسالمت آمیز ، دستگیری و بازداشت معترضان به اتهام های واهی و در برخی موارد شکنجه زندانیان در این کشور است.»
برچسب ها: دولت ، بحرین ، توقف ، مداخله ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار