سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به زودي محقق مي شود:

ايجاد شبکه ملی آزمایشگاه برای بیماران نادر

به گفته مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت روزانه پنج تا ۱۰ بیمار نادر برای اطلاع از بیماری خود به آزمایشگاه های سراسر کشور مراجعه می کنند وبرای تشخیص بیماری های آنها طرح ایجاد شبکه ملی آزمایش ضروری است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران دکتر مهدوی مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت  با بیان این که  برخی از بیماری های نادر را نمی توان در آزمایشگاه های کشور تشخیص داد و آنها را به کشورهای خارجی مانند آلمان و بلژیک می فرستیم گفت:  تشخیص برخی بیماری ها به امکانات و تجهیزات خاصی نیاز دارد که باید مهیا شود.و متاسفانه روزانه ۱۰ بیمار نادر برای اطلاع و تشخیص نوع بیماری خود به مراکز درمانی مراجعه می کنند.
 
وی افزود:  برای تشخیص بیماری های نادر می خواهیم از ظرفیت تمام آزمایشگاه های کشور استفاده کنیم. در این زمینه طرح ایجاد شبکه ملی آزمایشگاه را در دست اجرا داریم که یکی از ۱۸ اولویت کاری وزارت بهداشت است.
 
مهدوی  عنوان کرد:با ایجاد این شبکه ، توانمندی تمام آزمایشگاه های کشور اعم از آزمایشگاه های تشخیصی، بیمارستانی، دانشگاهی، پژوهشی و آزمایشگاه های غذا و دارو احصا می شود تا در مواقع لزوم از امکانات و تجهیزات آنها استفاده شود.
 
وی  تاکید کرد:برخی دانشگاه ها، ابزار آزمایشگاهی بسیار گرانقیمت و کم یابی را در اختیار دارند که متاسفانه برای تشخیص بیماری های نادر از آن استفاده نمی شود./ع2
برچسب ها: آزمایشگاه ، بیمار ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.