سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيسي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استفاده از امکانات دولتي براي حمايت از کانديداها خلاف شرع و قانون است

معاون اول قوه قضاييه گفت: سوء استفاده از امکانات دولتي درجهت حمايت از کانديداهاي انتخابات خلاف شرع و قانون بوده و مرتکب آن تحت تعقيب قرار خواهد گرفت.

"حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي" معاون اول قوه قضاييه در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبر نگاران در رابطه با نقش قوه قضاييه در پيشگيري از جرايم انتخاباتي اظهار داشت: تا کنون شمار زيادي از ستادهاي پيشگيري از جرايم انتخاباتي توسط دادگستري‌ها در سراسر کشور تاسيس شده و جلساتي را براي پيشگيري از جرايم انتخاباتي برگزار کرده است.  
 
وي با بيان اينكه اميدواريم در اين انتخابات شاهد کمترين تخلف باشيم، ادامه داد: به همه کانديداها و هوادارانشان توصيه مي‌کنم که "قانون‌مداري و اخلاق‌مداري" را سرلوحه كار خود قرار داده و اجازه تخطي از قانون را به خود و هوادارانشان ندهند.
 
معاون اول قوه قضاييه با بيان اينکه گزارش‌هايي مبني بر سوءاستفاده از امکانات دولتي در جهت حمايت از کانديداها به قوه قضاييه ارسال شده است، تصريح کرد: استفاده از امکانات دولتي و متعلق به مردم، خلاف شرع و قانون است و مرتکب اين جرم از نظر قانوني تحت تعقيب قرار مي‌گيرد.  
 
 حجت‌الاسلام رئيسي در پاسخ به اين سوال که  آيا کاهش بودجه دستگاه قضا تاثيري بر نظارت قوه قضاييه بر تخلفات انتخاباتي خواهد داشت، خاطر نشان کرد: کاهش بودجه دستگاه قضا تاثيري بر نظارت قوه قضاييه بر انتخابات و تخلفات انتخاباتي نخواهد داشت و دستگاه قضا مانند گذشته به  تخلفات رسيدگي کرده و انجام وظيفه مي‌کند.

حجت‌الاسلام رئيسي در پايان با توجه به آغاز نام‌نويسي کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، بر رعايت اخلاق انتخاباتي توسط کانديداها و هوادارانشان تاکيد کرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.