سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام پورمحمدی در نشست خبری کرمان:

"قوه مقننه" را باور دارم/باید جسارت عبور از خود را داشته باشیم

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه به تقویت جبهه اصول‌گرایی کمک خواهم کرد، گفت: اگر کلیت جبهه به خطر بیافتد شخصا هم کمک و هم رایزنی خواهم کرد؛ باید جسارت و قدرت عبور از جایگاه شخصی خود را پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان صبح امروز(16 اردیبهشت 1392) در یک نشست خبری در كرمان در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا کاندیداها تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند، گفت: فعالیت‌هایی که آغاز شده تبلیغات محسوب نمی‌شود. البته قانون‌گذار تنها حوزه‌ای که قائل به استعفا نیست مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است. بنابراین کاندیداها می‌توانند از سمت‌ها و عنوان مسئولیت‌های خود استفاده کنند. تبلیغات خاص ریاست جمهوری به صورت تراکت و بروشور و میتینگ انتخاباتی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری است. البته اگر از امکانات دولتی استفاده شود، قانونگذار منع کرده است. تمام این‌ها در حالی است که هنوز مشخص نیست که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد.

دولتي موفق است كه بتواند با ساير قوا تعامل داشته باشد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اين سؤال كه آیا شما می‌توانید با سایر قوا تعامل برقرار کنید، گفت: بنده قبلا قوه مجریه بوده و الآن قوه قضائیه هستم. اگر در ریاست جمهوری موفق شوم به قوه مجریه بازگشت دارم. بنابراین حداقل در دو قوه حضور داشته و امکان تفاهم بین این دو قوه موجود است. نسبت به قوه مقننه باور دارم که چون کشور را می‌خواهیم بر اساس قانون اداره کنیم قانون در راس امور است.

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: پس مجلس باید در راس امور باشد و همه قوا باید به مجلس احترام بگذارند. باید در برابر نظارت مجلس همکاری کنیم. فکر می‌کنم این موضع بنده حتما زمینه همکاری خوبی با مجلس را فراهم می‌کند. بنده زمانی که از وزارت کشور خداحافظی کردم با تقدیر جمع زیادی از نمایندگان مجلس قرار گرفتم. امروز هم در سازمان بازرسی هستم روابط خوبی با مجلس داریم و در بحث تنقیح قانون دستیار مجلس هستیم. از این جهت فکر می‌کنم دولتی موفق خواهد بود که قدرت برقراری تعامل با سایر قوا را داشته باشد.

در مديريت‌هاي مختلف حضور داشتم/تنوع مديريتي‌ام به درك بهتر مشكلات و حل آنها كمك مي‌كند

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که شاخصه متفاوت شما با سایر کاندیداها چیست، گفت: فکر می‌کنم یک امتیاز بنده این است که تقریبا من بیش از کاندیداهای دیگر چرخش در مدیریت‌های مختلف داشته‌ام. اولاً در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کار کردم. در دولت کار کرده و وسیع‌ترین حوزه مدیریتی دولت را بر عهده داشتم. حوزه پنهان، آشکار، داخلی، خارجی و... کار کرده‌ام. تنوع مدیریتی بنده به درک بهتر مشکلات کشور و حل آن‌ها کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی افزود: امروز اگر مدیری بخواهد راجع به سیاست خارجی سخنی بگوید بنده با توجه به سابقه ده ساله در این حوزه با مشکلات این حوزه آشنا هستم. اگر کسی بخواهد راجع به حوزه نظارتی سخن بگوید بنده با توجه به حضور در بازرسی کل کشور با این حوزه آشنا هستم. اگر کسی بخواهد در حوزه امنیتی سخنی بگوید با توجه به تجربه من می‌توانم بگویم که چطور می‌توان ضریب امنیتی کشور را بالا ببریم.

وی ادامه داد: و الا اگر بنده صرفا یک سیاستمدار و یا حقوقدان بودم متخصص امنیتی یک نسخه پیش روی من می‌گذاشت یا متخصص سیاست خارجی یک نسخه پیش روی بنده می‌گذاشت و انتظار داشت من تنها آن نسخه را اجرایی کنم ولی چون من در این حوزه‌ها کار کرده و تجربه دارم توانایی شناسایی ضعف‌ها و قوت‌های آن نسخه را داشته و زبان تخصی این حوزه‌ها را درک می‌کنم. بنابر این فکر می‌کنم نسبت به کسانی که قرار است صرفا با اتکا به مشاورین خود وارد حوزه ریاست جمهوری شوند، موفق‌تر خواهم بود.

برنامه پورمحمدي براي جامعه عشايري

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که برای جامعه عشایری چه برنامه‌ای دارید، گفت: از چند راه می‌توان به این موضوع پرداخت. اول این‌که عشایر ما بیشتر در حوزه کشاورزی، دامداری فعال هستند. در بخش محیط زیست و کشاورزی برنامه به این موضوع اشاره کردم. راهکارهای تقویت اقتصاد کشاورزان و دامداران در برنامه‌ام آمده است. نکته دوم مربوط به ارائه تسهیلات و یارانه‌ها است که همچنان ادامه خواهد یافت. نکته سوم تقویت تامین اجتماعی با اولویت طبقات نیازمندتر است. عملا از چند مجرا به تقویت جامعه عشایری توجه شده است و اگر توفیق شود تلاش می‌کنیم از این راهکارها این موضوع را دنبال کنیم.

پورمحمدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که رئیس جمهور آینده روحانی باشد یا نباشد چه تفاوتی می‌کند، گفت: مردم نشان داده‌اند که به روحانیون بیشتر اعتماد می‌کنند. اما این یک شرط مقوم و کمک کننده برای مدیریت اجرایی و حتی برای سایر مسئولیت‌ها است. مردم برای هر مسئولیتی توانایی احراز آن مسئولیت را می‌خواهند. بنابراین اگر بنده صلاحیت ریاست جمهوری را داشته باشم، روحانی بودنم امتیاز است و این طور نیست که مردم به روحانیون رای می‌دهند. بنده تجربه سی و چهار ساله در رده‌های مختلف مدیریتی کشور دارم و مردم می‌توانند نسبت به این موضوع رای بدهند.

عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان در پاسخ به این سؤال مبنی بر این‌که اگر رای نیاورید آن را چه تفسیر می‌کنید، گفت: رای آوردن و رای نیاوردن من ملاک گرایش خاص مردم به روحانیت نمی‌دانم. جایگاه روحانیت ویژه و خاص است و آن جایگاه محفوظ است. بنده به عنوان جایگاه روحانیت اینجا حضور ندارم بلکه به عنوان یکی از مدیران کشور اینجا حضور دارم. روحانیت مراجع و علما هستند که جایگاه بالایی بین مردم دارند. از این جهت چه یک روحانی رئیس جمهور شود و چه رئیس جهمور نشود، چه رای بیاورد و چه رای نیاورد هیچ اتفاقی درباره جایگاه روحانیت نمی‌افتد و نشان دهنده آن نیست که مردم به روحانیون اقبال دارند یا خیر.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که تحلیل شما از حضور اصول‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری چیست و آیا فکر نمی‌کنید این موضوع سهم خواهی باشد، گفت: تعدادی از آقایان پست شان از دولت بالاتر است. دو نفر مشاور عالی رهبری هستند که نشان می‌دهد به دنبال سهم نیستند. دو نفر نائب رئیس مجلس هستند که جایگاه شان بالاتر از وزیر است. چند نفر مثل من هستم که وزارت را تجربه کرده‌ایم و الآن هم از جایگاه بالایی برخورداریم و ظاهرا نباید دنبال وزارت و سهم خواهی باشیم.

وی اظهارداشت: بنابراین این موضوع سهم خواهی کاملاً اشتباه است. تعدد هم مشکل است و هم نفع دارد. البته قانونی وجود ندارد که افراد را منع کنیم. بین اصول‌گرایان نیز این طور نیست که چهره‌ها همفکر باشند و سلایق گوناگونی در عرصه حضور دارند. مهم این است که امروز برای مردم ظرفیت انتخاب سلایق مختلف به وجود آمده و این موضوع نقطه قوت تعدد کاندیدا‌ها است. از سوی دیگر تلاش داریم با ائتلاف‌ها از این موضوع یعنی تعدد کاندیداها بکاهیم.

به تقویت جبهه اصول‌گرایی کمک مي‌كنم/بايد جسارت عبور از جايگاه شخصي را داشته باشيم

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به خبرنگاری که می‌گفت آیا ممکن است اصول‌گرایان در ادامه ائتلاف کنند، گفت: بنده حتما به تقویت جبهه اصول‌گرایی کمک خواهم کرد وا گر کلیت جبهه به خطر بیافتد هم شخصا کمک خواهم کرد و هم رایزنی خواهم کرد این تحول مثبت رخ دهد. باید جسارت و قدرت عبور از جایگاه شخصی خود را پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برای نقاط محروم کشور چه برنامه‌ای دارید، گفت: دولت فعلی تلاش زیادی برای محرومیت زدایی انجام داده است ولی باید این چرخه را به توسعه اشتغال تکمیل کنیم. امروزه تلاش زیادی در نقاط محروم کشور انجام شده است که تحولات بسیار مثبت و ارزشمند است. آنچه امروز نیازمن است تقویت بنیه درآمدی خانوار یعنی اشتغال و درآمد است. طبعا در سیاست دولت آینده اولویت محرومیت‌زدایی است.

 پورمحمدی در پاسخ به این‌که در دستگاه‌ها کجاها فساد بیشتری شکل می‌گیرد، گفت: هر کجا پول بیشتری جمع شود و خدمات و فعالیت‌های بیشتری ارائه شود تخلف بیشتری صورت می‌گیرد. نهادی که 200 عملیات و فعالیت دارد بیشتر در معرض تخلف دارد تا نهادی که 20 عملیات انجام می‌دهد. تخلفات مضر و خطر آفرین در حوزه‌های مالی است و بیشتر آن حوزه‌ها مشکل داریم.

برنامه پورمحمدي براي فرهنگيان كشور

وی در پاسخ به این سؤال که برای فرهنگیان چه برنامه‌ای دارید، گفت: فرهنگیان جزو طبقه کارمند و متوسط محسوب می‌شوند. یکی دنبال افزایش حقوق هستیم که باید از طریق مجلس دنبال شود. موضوع بعدی درباره طبقه متوسط به خصوص کارمندان کنترل قیمت‌ها است. امروز مشکل افزایش قیمت برای همه مشکل است به خصوص برای طبقه متوسط. نکته بعدی باید تأمین اجتماعی طبقه متوسط تقویت شود. یکسری سیاست‌ها در حوزه نظام آموزشی پیدا می‌شود که از آن جهت به طبقه فرهنگیان نیز کمک می‌کند.

قانون يارانه‌ها را دقيق اجرا مي‌كنم

 عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان در واکنش به خبرنگاری که می‌گفت با توجه به مخالفت مجلس با افزایش یارانه‌ها شما چه برنامه‌ای در این حوزه دارید، گفت: من با یارانه به خصوص برای یکسری طبقات اجتماعی موافقم و حتی معتقدم باید افزایش یابد. این‌که مجلس چه سیاستی اتخاذ می‌کند من حتما قانون را دقیق اجرا می‌کنم. قانون مجلس باید محترم باشد، چون قانون باید محترم باشد. باید این فرهنگ را در کشور جا بیاندازیم. اگر نظر مجلس مخالف نظر من بود باید در مجلس حاضر شده و رایزنی کنیم تا نظر مثبت مجلس را اخذ کنیم.

 همچنین معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز قبل از آنکه در این نشست خبری حاضر شود، با حضور در یادمان شهدای گمنام کرمان با نثار گل و غبار روبی مزار شهدا برای شهیدان این شهر علو درجات آرزو کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.