سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متهم ردیف دوم پرونده کهریزک:

لایحه دفاعیه دادستاني با کیفرخواست اولیه در 30 مورد تفاوت دارد

متهم ردیف دوم پرونده کهریزک گفت: نماینده دادستان به بهانه دفاع از کیفرخواست لایحه‌ای را ارائه داده که در آن 30 مورد با کیفرخواست اولیه تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر حیدری‌فر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی چند جلسه گذشته دفاعیاتم را به طور کامل انجام داده‌ام گفت: براساس دفاعیاتم مشخص می‌شود که ما هیچ تقصیری در این قضیه نداشتیم.

متهم ردیف دوم دادگاه کهریزک با انتقاد از لایحه دفاعیه نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست تصریح کرد: نماینده دادستان فقط در مقام دفاع از کیفرخواست است و نمی‌تواند مفاد اولیه کیفرخواست را در جریان رسیدگی پرونده تغییر دهد؛ ولی نماینده دادستان در دادگاه کهریزک در قالب لایحه دفاعیه از کیفرخواست ادعاهایی را مطرح کرده که با کیفرخواست اولیه در 30 مورد تفاوت دارد.

وی این کار نماینده دادستان را به سخره گرفتن قانون دانست و اعلام کرد: نماینده دادستان حق ندارد عدله اتهامی را اضافه کند و یا به بهانه دفاع از کیفرخواست تغییراتي در عدله به وجود آورد، اين امر خارج از اختیارات دادستان است.

حیدری‌فر درباره مصادیق این تغییرات اذعان داشت: تغییرات صورت گرفته در کیفرخواست مربوط به حضور در اغتشاشات است که در لایحه دفاعیه جدید حضور در اغتشاشات جرم تلقی نمی‌شود و همچنین حق دستگیری متهمان که جرم آنها مشهود بود، نادیده گرفته شده و هیچ اعتباری برای گزارش نیروی انتظامی در نظر نگرفته شده است.

متهم ردیف دوم دادگاه کهریزک ادامه داد: موسق بودن گزارشات وزارت اطلاعات به تشخیص قاضی است و اگر این گزارشات از سوی نماینده دادستان غیرمعتبر تلقی شود نقض قانون است.

وی درباره شهود اعلام شده روح الامینی گفت: روح الامینی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دری‌نجف آبادی و حجت‌الاسلام اژه‌ای را به عنوان شاهدان خود معرفی و نماینده مدعی‌العموم اعلام کرده و اظهارات پورمحمدی که مربوط به شهادت وی در این پرونده است، در گزارش سازمان بازرسی آمده، در حالي که گزارش سازمان بازرسي در اين پرونده به صورت گزينشي مورد استفاده قرار گرفته است.

حیدری‌فر همچنین درباره عکس‌هایی که تصمیم داشت در دادگاه منتشر کند خاطرنشان کرد: این عکس‌ها شامل ده تصویر هستند که آنها را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌ام اگر دادگاه نیز بخواهد این تصاویر را به دادگاه نیز ارائه می‌دهم این تصاویر کاملا سندیت دارند و می‌توان به آنها استناد کرد.

وی همچنین درباره عنوان اتهامی خود گفت: عنوان اتهامی من در کیفرخواست اولیه مشارکت در بازداشت غیرقانونی بود که با تغییرات جدید چارچوب کیفرخواست تغییر کرده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دادگاه ، کهریزک ، حیدری فر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.