سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبودي نسبي تنها متهم انفجارهاي بوستون

رسانه هاي آمريکايي اعلام کردند وضع سلامتي تنها متهم انفجارهاي بوستون رو به بهبود است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني پي بي اس نيوز ؛ پزشکان وضع سلامتي جوهر تسارنايف تنها متهم انفجارهاي بوستون از خطر جدي به خطر نسبي تغيير داده اند و اين بدان معنا است که وضع وي رو به بهبود است. البته هنوز متهم به علت زخم هاي شديد قادر به صحبت و ارتباط کامل نيست. متهم از ناحيه سر و گردن و دست و پا مجروح شده است. گفته شده است که متهم تنها از طريق نوشتار و همچنين پاسخ هاي بله و خير قادر است به سئوالات بازجويان پاسخ دهد اما در مجموع توانايي صحبت کردن متهم هنوز بسيار محدود است.

 متهم تاکنون به بازجويان اف بي آي گفته است که وي بهمراه برادرش به تنهايي دست اين انفجارها را انجام داده اند. وي گفته است که اين اقدام در چارچوب تفکرات جهادي و احساسات ضد آمريکايي انجام داده اند اما هيچ فردي در اين مسير آنها را هدايت نکرده است. جوهر تسارنايف همچنين به بازجويان اف بي آي گفته است نه بمب ديگري نه بمبگذار ديگري وجود ندارد که عامل نگراني باشند. 

 جوهر تسارنايف تاکنون به نقش خود در انفجارهاي بوستون اعتراف کرده است. البته ديدگاه هاي مختلفي درباره نقش جوهر و برادر وي در انفجارهاي بوستون وجود دارد. هر چند برخي گزارش داده اند که برادر بزرگ جوهر تسارنايف نقش اصلي را در انفجارهاي بوستون برعهده داشته است اما اکنون خود جوهر با حکم اعدام مواجه است. شايد تنها موضوعي که بتواند جوهر را از حکم اعدام نجات دهد اين باشد که وي اعلام کند که ابزاري در دست برادر بزرگ خود بوده است. موضوع ديگري که اکنون مطرح است اين است که بازجويان اف بي آي با همسر تامرلان تسارنايف متهم اصلي انفجارهاي بوستون گفتگو مي کنند و احتمالا اطلاعات جديدي را درباره متهمان انفجارهاي بوستون بدست خواهند آورد.

مساله ديگر اين است که اف بي آي اکنون مشخص شده است اين است که برادر بزرگتر قبل از انفجارهاي بوستون مقادير زيادي مواد منفجره در نيوهمشاير خريداري کرده است. کارشناسان مي گويند مي توان از اين مواد منفجره پودر سياه استخراج کرده که براي توليد بمب ضروري است. اف بي آي معتقد است يکي از راه هاي تامين مواد منفجره مورد نياز در انفجارهاي بوستون مي تواند همين مواد منفجره باشد که متهم خريداري کرده است در عين حال گزينه هاي ديگري هم در اين خصوص بررسي مي شوند.

                                          آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: سلامتی ، بوستون ، انفجار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.