رئيس کميته امنيت داخلي مجلس نمايندگان آمريکا تاکيد کرد قابل قبول نيست که عاملان بمبگذاري بوستون تنها بوده باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان ؛ مايکل مک کانل در گفتگو با اين شبکه درباره انفجارهاي ماراتن بوستون گفت اظهارات مقامات اف بي آي درباره سفر تامرلان تسارنايف به روسيه پيش از اين حمله با اظهارات وزير امنيت داخلي متفاوت است زيرا اف بي آي مي گويند از اين سفر بي خبر بوده اما وزير امنيت داخلي مي گويد که اين وزارتخانه از سفر تامرلان به روسيه مطلع بوده است. مسئله ديگر اينکه روسها قبلا هشدار داده بودند که اين فرد ممکن است از آمريکا خارج شود و به گروههاي تندرو و غيرقانوني بپيوندد.

حال اين سؤال مطرح مي شود که چرا دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتي آمريکا با يکديگر هماهنگ نبوده و تبادل اطلاعاتي لازم را ندارند. به نظر من رئيس امنيت داخلي آمريکا بايد درباره آنچه که واقعا رخ داده است تحقيق کند و ببيند واقعا مشکل از کجا بوده است و مشکل را حل کند تا دوباره چنين اتفاقاتي تکرار نشود. 

رئيس کميته امنيت داخلي مجلس نمايندگان آمريکا افزود به نظر من باور اين مسئله که برادران تسارنايف به تنهايي اين بمبگذاري را برنامه ريزي کرده و انجام داده باشند، دشوار است. بعيد است اين افراد با گروههاي تندروي خارجي ارتباط نداشته اند بويژه ساخت بمبهايي که منفجر کردند پيچيده بوده است.

بيشتر کارشناسان بر اين باورند مي بايست اين دو نفر از فرد يا گروهي آموزش ديده باشند. اينکه آيا آنها در چچن يا در داخل آمريکا آموزش ديده باشند، ما هنوز پاسخ آن را نمي دانيم. در هر حال اين وظيفه اف بي آي و امنيت داخلي آمريکاست که تحقيق کند آيا افراد ديگري در اين بمبگذاري وحشتناک دست داشته اند. 

                                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: آمریکا ، بوستون ، تنها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار