سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست کمک آمريکا از اينترپل درباره اطلاعات بمب هاي استفاده شده در بوستون

پليس بين الملل ، اينترپل اعلام کرد مقامات آمريکا از اين سازمان خواسته اند تا اطلاعات خود را در سراسر جهان درباره بمب هايي مشابه آنچه در انفجار بوستون استفاده شد در اختيار آنها قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اينترپل در بيانيه اي اعلام کرد اين سازمان هشدار امنيتي بين المللي يا هشدار نارنجي ، شامل جزئياتي درباره مشخصات بمب هاي استفاده شده در بوستون صادر کرده است تا از اين طريق به نهادهاي مجري قانون در يکصد و نود کشور عضو اين سازمان کمک کند بمب هايي مشابه آنچه را که در انفجار ماراتن اين شهر استفاده شد رديابي کنند. 

اين هشدار همچنين شامل عکس هايي از بمب ها و اثر انگشت هاي دو مظنون انفجار بوستون مي شود که يکي جوهر تسارانايف و ديگري تامرلان تسارانايف نام دارد. اين دو مظنون چچني تبار بيش از ده سال بود که در آمريکا زندگي مي کردند. هشدار اينترپل به اعضاي اين سازمان در پي آن صادر شد که تامرلان در جريان تيراندازي با پليس کشته و جوهر برادر وي بازداشت شد.  

به نظر مي رسد اينترپل با اين درخواست تلاش دارد تا به وجود ارتباط بين نوع بمب هاي استفاده شده در انفجار بوستون با بمب هاي مورد استفاده در حملات ديگر کشورها پي ببرد. انگيزه عاملان بمبگذاري هاي بوستون هنوز مشخص نشده است. در اين حمله که از زمان حمله 11 سپتامبر سال 2011 بي سابقه بود سه تن کشته و نزديک به 180 نفر زخمي شدند.

                                        آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: بوستون ، آمریکا ، اینترپل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.