سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليد 73 ميليون تن ضايعات در کشور

73 ميليون تن ضايعات کشاورزي و دامي توليد مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ امير شريفي مديرعامل تعاوني سايه گستران زندگي ايرانيان در جمع خبرنگاران گفت: در کشور 73 ميليون تن ضايعات کشاورزي و دامي داريم که اگر برنامه ريزي مناسب صورت گيرد، اين ضايعات تبديل به گردش نقدي و جنبه اقتصادي خواهد داشت.
وي ادامه داد: تعاوني ها قابليت اشتغال فراواني دارند به گونه اي که ما در سال توليد ملي موفق به اشتغال حداقل 10 هزار نفر در 12 استان کشور شديم.
و به طور مستقيم 15 هزار نفر با سرمايه هاي خود وارد اين حرفه شدند.
وي اضافه کرد: کارخانه هاي کوچک پلاستيک سازي که از فعاليت بازمانده بودند، با راه اندازي اين کارخانه ها و ورود آنان به چرخه توليد روزانه 70 هزار سبد به ما تحويل مي دهند.
شريفي در خصوص تامين کودهاي دامي افزود: با توليد کود و کاهش قيمت آن باعث رونق اقتصاد و دامداري کشور شديم.
اين توليدکننده افزود: يکي از مشکلات مطرح کشور افزايش و جمع آوري ضايعات است که در استانهاي کشور ضايعات فراواني توليد مي شود که ما با جمع آوري تفاله چاي ضايعات چوب و ديگر صنايع غذايي به نوعي ضايعات کشور را جمع آوري و به فرآورده کود آلي تبديل کرديم.
وي ادامه داد: طبق سنت ايران، سابقه ديرينه اي دارد و در شرف اين هستيم تا گياهان داروئي بدون سم و اوره توليد کنيم.
اين توليدکننده ادامه داد: کرم خاکي داراي خاصيت و ارزش غذايي فراواني است و در بسياري از کشورها از اين نوع کرم در تغذيه خود استفاده مي کنند.
وي اضافه کرد: بهترين چاي دنيا در ايران و لاهيجان و با توجه به قراردادي که امسال با سازمان تحقيقات چاي داشتيم، براي اولين بار چاي ارگانيک در کشور توليد مي شود.
شريفي افزود: در برنامه 5 ساله توسعه کشور، بايد يک ميليون تن کود توليد مي شد، اما سال گذشته 15 هزار تن کود توليد کرديم و به اهداف 5 ساله توسعه کشور رسيديم.
وي ادامه داد: رسيدن به ظرفيت 1 ميليون توليد کود و توليد 100 هزار تن کرم خاکي از اهداف سال حماسه اقتصادي است.
وي در خصوص توليد محصولات ارگانيک افزود: بسياري از محصولات کشاورزي ما داراي سموم هستند و بايد براي توليد محصول سالم و سلامت افراد جامعه محصولات خود را ارگانيک و سالم توليد کنيم.
وي اضافه کرد: بسياري از محصولات کشاورزي صادراتي کشورمان به دليل سالم نبودن از کشورهاي مطرح بازگردانده شدند.
شريفي در ادامه گفت: توليد قارچ ارگانيک که براي اولين بار در کشور صورت مي گيرد و همچنين توليد محصولات فرآورده هاي بالادستي کرم خاکي از اقدامات مهم و اساسي ما در سال جديد است.
وي خاطرنشان کرد: کشور ما داراي 4 فصل است و قابليت کشت محصولات فراواني را دارد که بايد با تدابير مناسب در جهت اشتغال و با افزايش توليد زمينه صادرات محصولات کشاورزي سالم را فراهم کنيم./س
برچسب ها: ضایعات ، کشاورزی ، دامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.