استاندار فارس ضمن اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: اجرای این قانون نتایج بسیار مطلوبی برای كشور به همراه داشت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛مهندس حسین صادق عابدین، عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس در شیراز افزود: یك سال از اجرای این قانون علیرغم همه موافقت ها و مخالفت ها گذشت، طرحی كه كمتر كسی فكر می كرد بالاخره در جمهوری اسلامی اجرایی شود، طرحی كه بسیاری از كارشناسان و مسوولان به این نتیجه رسیده بودند كه اجرای آن برای نجات كشور امری ضروری است و در نهایت این دولت دهم بود كه گام در این راه نهاد و این كار بزرگ را انجام داد.

وی ادامه داد: برخی از مسوولان همه چیز را تنها برای خود می خواهند و حاضر نیستند خود را فدای مردم كنند و آبروی خود را برای راحتی مردم، آبادانی كشور، اجرای عدالت و انجام وظیفه بگذارند اما دولت دهم با شجاعت هرچه تمام تر و با تمام توان وارد میدان شد و این مهم را محقق كرد.

وي اظهار داشت: با اجرای این طرح امروز مصرف انرژی و سوخت در بسیاری از زمینه ها به میزان قابل توجهی كاهش یافته و در یك مورد در استان فارس تولید ضایعات نان در مقایسه با گذشته به یك پنجم رسیده است.

صادق عابدین افزود: امروز بحث صنعت با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به شكل جدی تری در كشور دنبال می شود.

استاندار فارس گفت: اگر این طرح در كشور اجرا نمی شد امسال باید 15 میلیارد دلار پول خرید بنزین می دادیم و این در شرایطی است كه الان در صندوق ذخیره ملی ما 30 میلیارد پول وجود دارد، پولی كه می شود در بخش صنعت، تولید و ایجاد اشتغال دولت از آن استفاده كند و بخش خصوصی را به حركت وادارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت نام و نام نویسی كاندیدهای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه گفت: هم اینك شرایط بسیار خوبی به لحاظ مدیریتی بر فارس حاكم است و تمامی دست اندركاران امر انتخابات باید به مردم نشان دهند كه امانت داران خوبی برای آنها هستند./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.