سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدزاده کرمانی در نشست خبري:

30 درصد از بدنه اجرایی کشور جوان‌سازی خواهد شد/ نظام بانکی کشور نیازمند تغییر و تحول است

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ از برنامه‌های من در خلال دولت یازدهم این خواهد بود که 30 درصد از بدنه اجرایی کشور را نیروهای جوان به خصوص متولدین سال‌های 57 تا 67 تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "روح‌الله احمدزاده کرمانی" استاندار سابق فارس در همایشی که صبح امروز در تالار تفاهم برگزار شد، برای حضور در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام کاندیداتوری کرد و گفت: طبق بررسی‌های خود و با مشورت از علما احساس وظیفه کردم تا در صحنه حضور پیدا کنم و بنده هیچ توافق و گفتگویی با رئیس ‌جمهور و اعضای دولت نداشته و به صورت مستقل می‌آیم.  
 
وی با تاکید بر نامگذاری سال جدید با عنوان "حماسه سیاسی حماسه اقتصادی" از سوی مقام معظم رهبری گفت: بنیانی‌ترین مفهوم حماسه سیاسی عنصر مردم است که انشاءالله این حماسه با حضور مردمان این سرزمین رقم خواهد خورد.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ علی‌رغم فشارهای فراوانی که از سوی نظام سلطه و استکبار به بهانه انرژی هسته‌ای علیه ایران آغاز شده است، انشاءالله مردم در صحنه انتخابات بیشتر از همیشه در صف مبارزه با این جریان قرار خواهند گرفت.  
 
استاندار سابق فارس تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات باعث رقم خوردن بی‌نظیرترین حماسه سیاسی بعد از انقلاب اسلامی خواهد شد. 

وی افزود: دولت من دولت جوانی خواهد بود که کار خود را مبتنی بر عدالت، قانون‌‌گرایی و وفاق ملی آغاز خواهد کرد.
 
احمدزاده کرمانی گفت: دولت یازدهم باید کار خود را با حرکت در مسیر تحقق اسناد بالادستی نظام مانند سند چشم‌انداز، قانون برنامه پنج‌ساله و سیاست‌های، ابلاغیه مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف آغاز کند.
 
کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: به اعتقاد بنده در شرایط فعلی که فشارهای خارجی با اجماع ناجوانمردانه نظام سلطه علیه ایران وجود دارد، عنصر وفاق ملی مهمترین عامل برای مقاومت است.  
 
استاندار سابق فارس افزود: کاهش وفاق ملی در سطح کشور فضای کشور را دچار حاشیه کرده و به مسائل اساسی کشور از جمله مشکلات معیشتی مردم، تورم، گرانی و سرعت آبادانی و رونق کار آسیب زده است.  
 
احمدزاده کرمانی تصریح کرد: همه ما دارای اصول، هنجارهای انقلابی و اسلامی واحدی هستیم، لذا اختلاف سلیقه بین مسئولین نباید باعث از هم گسیختگی و اختلاف بین آنها شود.
 
وی گفت: همه مسئولین در سراسر کشور باید در دولت یازدهم قانون‌گرا بوده و تمامی قوانین نظام اعم از قانون اساسی، قوانین مصوب مجلس، مصوبات هیات دولت و آئین‌نامه‌های اجرایی دولت و مجلس را اجرا کنند.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ملاک اصلی در مدیریت کشور تمکین در برابر قانون بوده و حتی تمکین در برابر قانون بد بهتر از بی‌قانونی و آنارشی است.
 
استاندار سابق فارس به اهمیت بحث عدالت اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین وجوه انقلاب بحث عدالت و جهانی شدن آن بوده و این امر شاهراه تحقق زیست عادلانه در سراسر جهان و شاه‌بیت تمامی مناسبات است.  
 
احمدزاده کرمانی اضافه کرد: عدالت از شعارهای خوب دولت نهم و دهم بود که این بحث باید در دولت یازدهم نیز ادامه پیدا کرده و به عنوان مضمون راهبردی و روش بنیادینی است که باید برای کاندیداهای دور یازدهم انتخابات به عنوان اصل اساسی مطرح باشد.  
 
وی گفت: مرز عدالت‌خواهی، خود عدالت‌خواهی و مرز حق، حق است و در مبارزه با فساد در کشور هیچ مرزی وجود ندارد، چرا که اگر مرزی برای این اصول معین شود تناقضاتی بوجود خواهد آمد.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز هرم جمعیتی کشور به شدت در حال جوان شدن است، تصریح کرد: ما باید در بدنه اجرایی کشور که در حال پیر شدن است از نیروهای جوان استفاده و در یک فرآیند منطقی بدنه کشور را جوان‌سازی کنیم. 

استاندار سابق فارس ادامه داد: از برنامه‌های من در خلال دولت یازدهم این بود که 30 درصد از بدنه اجرایی کشور را نیروهای جوان به خصوص متولدین سال‌های 57 تا 67 تشکیل دهند.  
 
وی افزود: حل مشکلات عمومی مردم نیازمند تدبیر، خرد جمعی و همگرایی است و بسیاری از مشکلات همانند گرانی، پیچیدگی خاصی ندارد بلکه باید با بررسی‌های درست در صدد رفع آنها برآمد.  
 
احمدزاده کرمانی گفت: محور مختصات تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و ملی در کشور باید مردم باشند چرا که اگر معادلات اقتصادی و منافع ملی پای منفعت‌های شخصی، جریانی و حزبی ذبح شود، پرچم عدالت به زمین خواهد خورد. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت حمایت از بخش خصوصی گفت: دولت باید با حمایت از بخش خصوصی باعث سرمایه‌گذاری بیشتر شده و از این طریق باعث ایجاد اشتغال شود و به طور مداوم جلساتی با نمایندگان بخش خصوصی داشته باشد.
 
احمدزاده کرمانی به ایجاد تغییر و تحول در نظام بانکی اشاره کرد و گفت: نظام بانکی کشور نیازمند تحول است تا منجر به سوءاستفاده برخی افراد و فساد اقتصادی نشود.
 
وی درباره هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمندی یارانه‌ها از اقدامات مثبت دولت احمدی‌نژاد بوده و باید ادامه پیدا کند اما علاوه بر هدفمندی یارانه‌ها باید هدفمندی مصرف نیز در کشور بوجود بیاید  تا مردم یارانه‌های دریافتی را طوری مصرف کنند که باعث کمک به تولید ملی شود.  
 
استاندار سابق فارس به مبحث مسکن اشاره کرد و گفت: مسکن از اساسی‌ترین نیازهای مردم  است و کارهای خوبی در دولت نهم و دهم در این زمینه انجام شده که باید ادامه پیدا کند و ما آنقدر باید به تولید مسکن ادامه دهیم و شرایط بازار مسکن را تنظیم کنیم تا عرضه و تقاضا متناسب باشد. 
 
استاندار سابق فارس گفت:‌ ما باید با کمک رسانه‌ها و فرهنگ سازی مسکن را از حالت سرمایه‌ای بودن خارج کردن و آنرا به عنوان یک فرهنگ مصرفی مانند دیگر کالاها معرفی کنیم.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بخش کشاورزی دارای اهمیت خاصی است در حالی که بسیاری از بخش‌های آن امروز غیر بهره‌ور مانده است لذا باید با مدیریت این بخش در راه برون‌رفت کشور از این شرایط کمک کنیم.  
 
احمدزاده کرمانی بیان کرد: تحریم‌ها علیه ما هیچگاه تمام نخواهد شد لذا برای مدیریت آن باید بودجه کشور را از اتکا به نفت کاهش داده و آنرا متکی به درآمدهای مالیاتی و صادرات غیرنفتی کنیم و اقتصاد کشور باید صادرات‌محور و مالیات‌محور باشد.  
 
وی افزود: دولت بزرگ دست و پاگیر است لذا اندازه دولت باید کوچکتر شود و فقط کار نظارتی داشته باشد و بازیگری را به بخش خصوصی سپرده و این بخش را تشویق کند.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: من قائل به کاهش تصدی‌گری از حوزه فرهنگ هستم و باید کار به اهل فن سپرد چرا که اگر فرهنگ و هنر در خدمت توسعه ملی قرار بگیرد این توسعه شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد.  
 
استاندار سابق فارس اظهار داشت: جامعه ما امروز نیاز به شادی دارد لذا باید با روش‌هایی شادی را در بین مردم ایجاد کرد به طوری که آنها با انگیزه در کشور فعالیت کنند.  
 
احمدزاده کرمانی تصریح کرد: دولت‌ باید سعه صدر، صبر و متانت داشته باشد و بتواند نقد و انتقاد تمامی رسانه‌ها را بپذیرد، چرا که با همکاری و همیاری با رسانه‌ها می‌توان کار بزرگی در بین افکار عمومی ایجاد کرد.
 
وی درباره حوزه سیاست خارجی گفت: مقام معظم رهبری روح حاکم بر این حوزه را مشخص کرده‌اند و رابطه با آمریکا اگر منجر به نفی منافع ملی و تحریف شعارهای انقلابی شود به هیچ عنوان ممکن نیست.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما در موضع عزت‌مداری هستیم و نظام ایران هر روز مقتدرتر از دیروز سر پا ایستاده است.  
 
استاندار سابق فارس تصریح کرد: رئیس ‌جمهور بعدی باید مشخص کند در حوزه جبهه مقاومت در منطقه چه خواهد کرد چرا که ما باید نهضت‌های آزادی‌بخش را احیا و از مظلومین جهان حمایت کنیم.  
 
احمدزاده کرمانی گفت: حزب‌الله لبنان و حماس در فلسطین باید تقویت شوند و ما حمایت خود از آنها را به طور علنی اعلام و به آن نیز افتخار می‌کنیم همانطور که در  اقدامات اخیر نفس را بر اسرائیل تنگ کردیم.  
 
وی افزود: من آدم شفافی هستم و باورم این است که ما در ابتدا باید منتخب خدا و سپس منتخب مردم باشیم و کاندیدای دولت یا حزب خاص بودن معنی ندارد.
 
احمدزاده کرمانی گفت:‌ من بنا دارم در دولت یازدهم معاونتی تحت عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور مناطق محروم ایجاد کرده و اختیارات اصل 127 قانون اساسی را در اختیار وی قرار دهم.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر من رئیس جمهور آینده شدم با بررسی‌هایی که انجام داده‌ام این شخصیت‌ها را به عنوان اعضای هیات خود انتخاب خواهم کرد: علی‌اکبر صالحی معاون اول رئیس‌جمهور، ثمره هاشمی وزیر کشور، نیکزاد معاون اجرایی رئیس‌جمهور، سردار اسدی وزیر دفاع، سعید جلیلی وزیر امور خارجه، فتاح وزیر نفت، حجت‌الاسلام طائب وزیر اطلاعات، قاسمی وزیر نیرو، صادقی وزیر راه و شهرسازی، هادی همایون وزیر فرهنگ، زادی وفا وزیر اقتصاد و دارایی، فروزان مهر وزیر کار و رفاه اجتماعی، شجاع وزیر بهداشت.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: کرمانی ، تالار ، تفاهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.