سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پیچیدگی‌های پرونده‌های قضایی باعث تعویق اجرای احکام می‌شود

یک وکیل پایه یک با اشاره به روند اجرای احکام پرونده فساد مالی گفت: اجرای احکام این پرونده به موجب پیچیدگی‌های قضایی به تعویق افتاده است، درباره پرونده‌های این‌چنینی که هر روز به متهمان و ابعاد آن افزوده می‌شود نمی‌توان توقع داشت که احکام صادره قطعی به سرعت و در موعد قانونی اجرا شود.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره روند اجرای احکام پرونده‌های قضایی اظهار داشت: در پرونده‌های کیفری و حقوقی پس از صدور حکم از سوی دادگاه بدوی، در صورت اعتراض طرفین، پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال می‌شود.

وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: در صورتی که دادگاه تجدید نظر، حکم دادگاه بدوی را تأیید کند حکم صادره به اجرای احکام می‌رود، ولی اگر حکم از سوی تجدیدنظر نقض شود حکم به دادگاه بدوی یا به دادگاه هم‌طراز با آن ارسال می‌شود تا دوباره مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی گفت: در برخی از پرونده‌ها، متهمان تقاضای اعمال ماده ۱۸ و یا اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور را می‌کنند که پس از طی مراحل قانونی این درخواست‌ها حکم قطعی اعلام می‌شود.

برزگر با اشاره به روند اجرای احکام پرونده فساد مالی تصریح کرد: اجرای احکام این پرونده به موجب پیچیدگی‌های قضایی به تعویق افتاده است، در باره پرونده‌های این‌چنینی که هر روز به متهمان و ابعاد آن افزوده می‌شود نمی‌توان توقع داشت که احکام صادره قطعی به سرعت و در موعد قانونی اجرا شود.

این وکیل با بیان اینکه موعد قانونی اجرای احکام ۱۰ روز پس از نهایی شدن حکم است، خاطرنشان کرد: در پرونده‌های حقوقی پس از درخواست ذی‌نفع، اجرائیه به متهم ابلاغ می‌شود و در پرونده‌های کیفری نیز دادگاه احکام قطعی را به شخص ابلاغ می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اجرای احکام ، قضایی ، حکم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.