سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلايي‌نيک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تاخیر در روند مذاکرات موقعيت سياسي غرب را در منطقه متزلزل خواهد ساخت

یک کارشناس مسائل راهبردی گفت: تاخير در روند مذاکرات منافع متقابل 1+5 را در منطقه تحت‌الشعاع قرار داده و موقعيت سياسي‌ طرف غربی را متزلزل خواهد ساخت.

"رضا طلايي‌نيک" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نشست مشترک ایران و 1+5 در آلماتی، گفت: غرب برای پیشبرد اهداف خود در این مذاکرات همواره با چالش‌های متعددی مواجه بود.

وي با بیان اینکه اعمال فشار از سوی رژیم غاصب صهيونيستی و همچنین محاسبات اشتباه از سوی این رژیم اشغالگر امکان توافقات نهايي میان 1+5 و ايران را محدود کرده است، افزود: غرب همواره با پیشبرد اهداف انحرافي و سياسي در توافقات برد‌-برد با جمهوری اسلامی ايران با ناکامي مواجه شده است.

طلايي‌نيک فاصله‌گيري غرب از لابي‌ صهيونيستی، تغییر مواضع 1+5 در برابر ایران و کنار گذاشتن اهداف غيرمنطقي طرف غربی را از الزامات توافقات برد-برد در بحث مذاکرات دانست و تصريح کرد: مصمم نبودن غرب و همچنین ارجاع پيشنهادات جامع و منطقي ايران به زمان دیگر که منجر به تعلل در روند مذاکرات شد بیانگر عدم آمادگي طرف غربی در این مذاکرات بود.

جانشین معاون نظارت مجلس با اشاره به دو راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ايران در مذاکرات با غرب، اظهار داشت: کشورمان همواره با دنبال کردن دو راهبرد اساسی ايستادگي در برابر فشارهای غرب و به‌کارگیری ديپلماسي فعال و منطقي در مذاکرات از حق هسته‌ای خود دفاع خواهد کرد.

طلايي‌نيک افزود: رفتارهاي دوگانه غرب موجب شده تا دیگر رفتارهای مسالمت‌آمیز 1+5 را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ که فاصله‌گيري از راهبرد فشار در این دور از مذاکرات، نمونه بارز این مسئله است.

این کارشناس مسائل راهبردی در پايان با تاکید بر اینکه غرب با تاخير در روند مذاکرات به منافع متقابل خود و موقعيت سياسي‌اش در منطقه آسيب مي زند، خاطر نشان کرد: راهبردهای فشار و زورگویی‌های غرب در مذاکرات پیشینش با کشورمان موجب شده تا انعطاف محدودی که در مذاکرات اخیرش با جمهوری اسلامی ایران نشان داده را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.