دور چهارم مذاکرات بين ايران و گروه پنج به علاوه يک درباره برنامه هسته اي ايران در آلماتي قزاقستان به پايان رسيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در عين حال شبکه تلويزيوني پرس تي وي در خبري فوري اعلام کرد کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا خواستار دور پنجم مذاکرات ايران و 1+5 در آلماتي شد. 

کاترين اشتون از سعيد جليلي درخواست کرده است به اين گروه فرصتي داده شود تا پس از رايزني با پايتخت ها، دور پنجم مذاکرات را با ايران آغاز کند.

به گفته اين منبع، زمان اين دور از گفتگوها در رايزني بين علي باقري، معاون رييس هيئت مذاکره کننده ايران و هلگا اشميت، معاون رييس هيات مذاکره کننده 1+5 مشخص خواهد شد.

اين در حاليست که يک منبع آگاه مرتبط با تيم مذاکره کننده ايراني اعلام کرده بود: ايران پيشنهادهاي خود را براي برداشتن گام هاي مشترک با جزئيات کامل ارائه کرده و قرار شده تا اعضاي1+5 با پايتخت هاي خود مشورت کنند تا پاسخ لازم را به طرف ايراني بدهند. 

در عين حال بي بي سي به نقل از يک منبع ديپلماتيک روز دوم را پربارتر از روز نخست ارزيابي کرد.

"علي باقري" از مذاكره كنندگان هسته اي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشته كه ايران "طرح هاي پيشگامانه و جامعي" را به قدرتهاي غربي ارائه كرده است. ايران در اين دور از مذاكرات با نمايندگان كشورهاي آلمان و پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد از جمله امريكا، روسيه، انگليس، فرانسه و چين مذاكره مي كند." 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار