سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولويت‌هاي واردات کالا با ارز مرجع تغيير نکرده است

رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران از صدور محصولات ايراني به 160 کشور خبر داد و گفت: اولويت هاي واردات کالا با ارز مرجع تغيير نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد صافدل افزود: اولويت اول و دوم واردات شامل کالاهاي اساسي و دارو و مواداوليه توليد داروست که همچنان با ارز مرجع صورت مي گيرد.
وي گفت: در سال حماسه اقتصادي و حماسه سياسي افزايش تنوع سبد صادرات غيرنفتي، افزايش صادرات کالاهاي داراي ارزش افزوده بالا و همچنين کاهش خام فروشي در اولويت است و براي ماندگاري در بازار هدف و پايداري صادرات تلاش مي کنيم.
صافدل افزود: در اواخر سال گذشته واردات برنج باتوجه به توليدات داخلي و بازار اين محصول از اولويت يک خارج شد و مرزنشينان هم از تخفيف خاص برخوردار هستند و نيازي به اختصاص ارز مرجع ندارد.
وي گفت: بقيه اولويت هاي 3 تا 9 از طريق مرکز مبادلات ارزي تامين مي شود و اولويت 10 ثبت سفارش نمي شود که در اين اولويت عمده کالاها توليد مشابه دارد يا شدت نياز آن کمتر است.
رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران افزود: کيفيت اقتصادي صادرات کالاهاي غيرنفتي در سالهاي اخير به شدت به سمت ارزش افزوده بالاتر رفته است و با دوره هاي قبلي به هيچ وجه قابل مقايسه نيست./س
برچسب ها: توسعه ، تجارت ، واردات ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.