ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: 708هزار تن کالا به ارزش 742 میلیون دلار از گمرکات استان، از ابتدای امسال تا اول اسفند به خارج از کشور صادر شده است.

نوروزی درگفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: ارزش کالاهای صادراتی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال 23 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: این میزان کالای صادراتی از نظر وزنی نیز 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد. /س

نوروزی عمده اقلام کالاهای صادراتی استان را میوه تازه، کود، موادغذایی، تراکتور و لوازم و قطعات مربوطه و صنعتی برشمرد و گفت: این اقلام به بیش از 92 کشور جهان صادر شده است.

وی همچنین درباره واردات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی اظهارکرد: در این مدت میزان کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان 507 هزار تن به ارزش بیش از یک میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی هشت درصد رشد و از نظر ارزش یک درصد کاهش نشان می دهد.

وی عمده اقلام وارداتی را انواع نخ، ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، چوب و اشیای چوبی، آهن آلات، کاغذ و مقوا و قطعات منفصله خودرو برشمرد و گفت: این اقلام از 57 کشور جهان وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی میزان درآمد گمرکات استان را در 11ماه از سال جاری دو هزار و 183 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش نشان می دهد.#

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.