رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر توسعه اقتصاد مرزنشيني به عنوان مهمترين رکن پيشگيري از قاچاق تأکيد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس،روند اجراي برنامه‌هاي توسعه اقتصاد مرزنشينان استان سيستان و بلوچستان در جلسه کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به رياست فداحسين مالکي مورد بررسي قرار گرفت.
جلسه کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سيستان و بلوچستان بصورت مشترک با حضور فرمانداران شهرهاي استان به عنوان رؤساي کميسيون‌هاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان‌ها در شهرستان زابل به رياست فداحسين مالکي رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با حضور نمايندگان مجلس و رؤساي دستگاه‌هاي استاني و شهرستاني برگزار شد. 
فداحسين مالکي در اين جلسه بر ضرورت توجه ويژه کميسيون استان و دستگاه‌هاي استاني در اجراي به موقع برنامه‌هاي ابلاغي از سوي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز پيرامون تقويت معيشت مرزنشينان تأکيد کرد و افزود: لازم است مصوبه هيات وزيران در خصوص تخصيص سهميه سوخت به استان براي فروش سوخت مرزي با قيمت تعادلي با صدور کارت هوشمند و ايجاد جايگاه‌ مرزي فروش سوخت بصورت ثابت و سيار در اسرع وقت اجرايي شود. 
وي ادامه داد: فروش مرزي سوخت در شهرستانهاي هيرمند در شمال استان و سراوان در جنوب استان بايد با فوريت اجرا تا به تدريج در تمامي بازارچه‌ها و پايانه‌هاي مرزي استان سيستان و بلوچستان انجام شود. 
نماينده ويژه رييس جمهور از تسريع در روند اجراي طرح واردات دام زنده با هدف پرواربندي و تهيه دام مولد در استان به منظور کمک به روند اشتغالزايي و معيشت مرزنشينان خبر داد و افزود: اين طرح به منظور کمک به معيشت مرزنشينان استان اجرايي مي‌شود.
مالکي گفت:اجراي طرح واردات کالا به ميزان دو ميليون تومان در ماه توسط هر خانوار که از مصوبات هيات وزيران است، براي ايجاد بسترهاي فقرزدايي و توجه به اقشار آسيب پذير منطقه مي‌بايست توسط دستگاه‌هاي مسئول در استان به صورت جدي پيگيري و اجرا شود. 
رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکيد کرد: ساماندهي و روانسازي ترانزيت کالا از پايانه مرزي ميلک امري لازم و ضروري براي بهر‌گيري از مزاياي ترانزيت در شرايط تحريم است و مسئولان در اسرع وقت نسبت به افزايش ظرفيت‌هاي مناسب در اين پايانه اقدام کنند. 
مالکي در ادامه افزود: ستاد مرکزي هياتي متخصص و متشکل از نمايندگان تمامي دستگاه‌هاي ذيمدخل را براي بررسي و آسيب‌شناسي وضعيت فعلي پايانه و رفع موانع موجود به منطقه اعزام مي‌کند. بايد ظرفيت تردد خودروهاي ترانزيتي در اين پايانه مرزي به ميزان پايانه دوقارون افزايش يابد./ف
برچسب ها: توسعه ، اقتصاد ، مرز ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار