سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهديد محمود عباس براي برکناري دولت فياض

محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين روز شنبه دولت سلام فياض را به دليل اختلاف در مورد استعفاي وزير دارايي تهديد به برکناري کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ يکي از اعضاي شوراي انقلابي جنبش انقلابي فتح که خواست نامش فاش نشود،‌تصريح کرد :عباس به برکناري فياض و ايجاد دولت جديد مي انديشد.وي به نقل از عباس در نشستي که شامگاه جمعه با اعضاي شوراي انقلابي جنبش فتح در رام الله برگزار شد، تصريح کرد :من بيش از همگي شما از دولت عصباني هستم،‌اما نمي خواهم بيش از اين چيزي بگويم. فقط سه روز صبر کنيد.

مشکل اصلي دو طرف که از ابتداي ماه مارس آغاز شد،‌استعفاي نبيل قسيس وزير دارايي تشکيلات خودگردان است که فياض آن را پذيرفت اما عباس مخالف آن است. قسيس استاد دانشگاه بيرزيت در کرانه باختري که ماه مه سال 2012 وارد دولت فياض شد، دوم مارس بدون توضيح رسمي و در حالي که عباس در سفر خارجي به سر مي برد، استعفا کرد.

به گفته منابع فلسطيني موضوع استغعفاي وي احتمالا به نظارت بر وزارت دارايي مربوط مي شود. اين مسئول فلسطيني همچنين خاطر نشان کرد :عباس به فياض اعلام کرده است اگر قسيس به مسئوليت خود در وزارت دارايي بازنگرددد، وي دولت را برکنار خواهد کرد و دولت جديد تشکيل خواهد داد. پيش از انتصاب قسيس به سمت وزارت دارايي ،‌ اين سمت با حفظ سمت نخست وزيري تشکيلات خودگردان در اختيار فياض بود.

تشکيلات خودگردان فلسطيني به رياست محمود عباس به دليل عدم مشارکت کشورهاي کمک کننده و به ويژه تصميم آمريکا مبني بر مسدود کردن کمک مالي پانصد ميليون دلاري به اين تشکيلات با بدترين بحران مالي از زمان ايجاد اين تشکيلات در سال هزار و نهصد و نود و چهار مواجه است.

شوراي انقلابي جنبش فتح همچنين به شدت از سياست هاي سلام فياض انتقاد کرد. اين شورا در بيانيه اي تصريح کرد :سياست هاي دولت کنوني در بسياري از موارد مالي و اقتصادي نسنجيده و بي برنامه است. اين شورا بار ديگر بازنگري در شرايط عملکرد و برنامه‌هاي دولت و خودداري از تحميل ماليات‌هاي غيرهدفمند خواستار مي شود.

جنبش فتح همچنين از طرح دولت فياض براي ايجاد صندوق فلسطيني با هدف مقابله با گسترش محصولات شهرک نشينان اسراييلي انتقاد کرد.دولت فياض طي ماه هاي اخير به دليل افزايش قيمت ها و اتخاذ تدابير رياضتي براي کاهش کسري بودجه با اعتراضات شديد مردمي در کرانه باختري مواجه بوده است.

                                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: عباس ، فیاض ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.