سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دروغگويي اوباما در مورد تعطيلي زندان گوانتانامو

باراک اوباما به قول صريحي که به ميليون ها آمريکايي در خصوص بستن زندان گوانتانامو داده، عمل نکرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ؛ تيم كربي ، خبرنگار اين شبكه گفت : در تاريخ هر کشور و فرهنگي، صفحات و بخش هاي تيره و تاريکي وجود دارد. مثلاً در تاريخ معاصر آمريکا، زندان گوانتانامو، طي يک دهه گذشته، باعث سرافکندگي آمريکايي هاي وطن دوست شده است. اين در حالي است که پنتاگون، به جاي بستن درِ زندان گوانتانامو و اعلام در تلويزيون و مطبوعات که اين اشتباه بزرگ ديگر هرگز تکرار نخواهد شد، وزارت دفاع آمريکا در نظر دارد چهل و نه ميليون دلار ديگر از اموال ماليات پردازان آمريکايي را براي گسترش اين زندان، هدر دهد. 

کربي از شهروندان آمريکايي پرسيد، آيا مي دانيد هزينه باز نگهداشتن زندان گوانتانامو يک ميليون دلار در سال به ازاي هر زندانيِ محبوس در اين زندان است؟ آيا ترجيح نمي دهيد اين بودجه ي هنگفت، صرف مثلاً آموزش و پرورش کودکان شما شود؟ خبرنگار افزود، آنچه مرا به شدت مي سوزاند اين است که باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، به صورت کاملاً صريح و علني در مبارزات انتخاباتي اوليه ي خود به مردم آمريکا قول داده بود، که به محض اين که به قدرت برسد، اين زندان را براي هميشه تعطيل خواهد کرد، اما وي به قول خودش جامه عمل نپوشاند. اين در حالي است که وي با دستور ويژه از جانب رئيس جمهور آمريکا که فرمانده کل قواي مسلح آمريکا است، قادر بود اين کار را بکند و لذا نمي تواند جمهوريخواهان در مجلس نمايندگان آمريکا را در اين خصوص مقصر جلوه دهد. 

کربي در خاتمه خطاب به اوباما افزود، شما به صدها ميليون نفر قولي دادي که به سادگي مي تواني به آن عمل کني و وجهه آمريکا را بهبود بخشي. اين وظيفه شما به عنوان رئيس جمهور آمريکا است، پس دستور آن را همين الان صادر کن. 

                                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: گوانتانامو ، اوباما ، دروغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.