سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش های جهانی نشان می دهد؛

آموزش بهداشت در ایمنی غذا موضوعی فراموش شده است

گزارش های جهانی نشان می دهد که آموزش بهداشت در ایمنی غذا در بسیاری از کشورها و جوامع موضوعی فراموش شده است و در اغلب برنامه های بهداشتی نیز توجه لازم و کافی به این مهم نمی شود.

صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  آموزش بهداشت باید در تمام مراحل زنجیره غذایی از تولید و آماده سازی تا مصرف غذا مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که غفلت یا کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد، سلامتی تعداد زیادی از مردم به خطر  می افتد.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان وضعیت تغذیه ای مردم بسیار نامناسب و نامطلوب است و توجه کافی به بهداشت و ایمنی غذا نمی شود.

کمالوند تاکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهد که آموزش بهداشت در ایمنی غذا در بسیاری از کشورها و جوامع موضوعی فراموش شده است و در اغلب برنامه های بهداشتی نیز توجه لازم و کافی به این مهم نمی شود.

وی با اشاره به مسئولیت ها و وظایف دولت ها و سازمان های بهداشتی در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری ها و آلودگی های ناشی از غذا و وضع قوانین روزآمد و نامناسب در این خصوص، یادآور شد: همه افراد یک جامعه اعم از تولید کنندگان و مصرف کنندگان مواد غذایی باید آموزش های لازم را در تولید و مصرف غذاهای مختلف ببینند و همچنین باید در تمام مراحل تامین بهداشت و ایمنی غذا با مسئولان مرتبط غذایی و بهداشتی همکاری کنند./ح
برچسب ها: بهداشت ، غذا ، پیشگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.