سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تولید آثار هنری قرآنی از افتخارات هنرمندان کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید آثار هنری قرآنی و بهره گیری از آموزه های قرآن در خلق آثار هنری از جمله افتخارات هنرمندان کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،" سید محمد حسینی" در آیین تجلیل از فعالان قرآنی و نام آوران فرهنگ و هنر استان کرمان، افزود: هنرمندان ایران اسلامی با بهره گیری از قرآن به عنوان معجزه الهی در خلق آثار هنری به زیبایی در راستای توسعه و گسترش آموزه های این کتاب الهی گام برداشته اند.
وی خاطرنشان کرد: انسان به عنوان خلیفه خداوند باید به بهترین صورت کار خود را انجام داده و پیام حق را به خوبی و به گونه ای تاثیرگذار و ماندگار به دنیا معرفی کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد: باید با استفاده از فرهنگ و هنر اصیل و ابزارهای موجود، پیام متعالی فرهنگ اصیل ایرانی و آموزه های قرآنی را هر چه بیشتر در سطح جامعه معرفی کنیم که در این رابطه نخبگان و فرهیختگان، نقش و وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم توجه تمامی مدیران فرهنگی به ایجاد زمینه فعالیت هرچه بیشتر هنرمندان، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ حامی فرهنگ و هنر و مدافع جدی این حوزه هستند که می طلبد سایر مدیران نیز همواره به این حوزه توجه لازم را داشته باشند.
حسینی تاکید کرد: هنرمندان و اهالی رسانه باید تلاش کنند و موضوع فرهنگ را به گونه ای مطرح کنند که فرهنگ به عنوان موضوعی دست چندم تلقی نشود.
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در ادامه سخنانش به پیام های رییس جمهور آمریکا در آستانه نوروز اشاره و اظهار کرد: رییس جمهور آمریکا در این پیام ها به اشعار حافظ و به موضوع فرهنگ و هنر پرداخته اما آنچه در عمل می بینیم با آنچه از آن صحبت می کند، تفاوت دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: شعارهای زیبای دمکراسی، حقوق بشر، صلح، امنیت و نبود خشونت که از سوی رییس جمهور آمریکا مطرح می شود بسیار پرجاذبه است و همه انسانها به آنها دل می بندند اما در عمل شاهد هستیم که به این موارد عمل نمی شود و نمونه آن انفجارهای متعدد در عراق و سایر مناطق جهان به دلیل حضور آمریکاست.
وی همچنین پرداختن به مشاهیر و مفاخر را از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد و افزود: بزرگداشت مرحومه "طاهره صفارزاده" و "خواجوی کرمانی" از جمله برنامه های مورد نظر در استان کرمان است.
حسینی توجه به موسسات قرآنی را از دیگر اولویت های مورد تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: نخستین بار معاونت امور قرآن و عترت در این وزارتخانه راه اندازی شده است.
وی تاکید کرد: هنرمندان باید در هنر خود امر به معروف و نهی از منکر را نیز مدنظر داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به احداث تالار بزرگ فرهنگ و هنر در استان کرمان اشاره کرد و گفت: این اقدام کار ماندگاری برای این استان است.
در ادامه این مراسم همچنین تعدادی از فعالان قرآنی و نام آوران فرهنگ و هنر استان کرمان در این نشست به بیان دیدگاه ها و درخواست های خود پرداختند.

همچنین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی از 300 فعال فرهنگی  و هنری استان کرمان تجلیل شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه انجام سفرهای استانی خود برای شرکت در چند برنامه فرهنگی و هنری به استان کرمان سفر کرده است.

افتتاح سالن چند منظوره امام رضا (ع) در شهرستان راور، حضور در نشست قرآنی در بخش چترود کرمان ،شرکت در همایش فعالان قرآنی و نام آوران فرهنگ و هنر کرمان از جمله برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کرمان است./ي2

برچسب ها: وزیر ارشاد ، قرآن ، حسینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.