وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : به لطف خداوند در دولتهای نهم و دهم زیر‌ساخت‌های فرهنگی در کشور ایجاد شده به گونه‌ای که اکنون در همه شهرستان‌ها مجموعه‌های فرهنگی هنری ساخته شده و یا در حال ساخت است‌‌.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی     در مراسم بهره برداری از سالن چند منظوره امام رضا(ع) راور با گرامیداشت سال حماسه سیاسی،حماسه اقتصادی، رسالت همه اقشار جامعه به ویژه هنرمندان در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را خطیر دانست.

حسینی تاکید کرد: همه باید در سال جاری با روحیه انقلابی، با نشاط و شادابی در صحنه انتخابات و همچنین حوزه اقتصادی فعالانه حضور داشته باشیم.

وی با تاکید بر رسالت هنرمندان تصریح کرد: هنر باید گره گشا و ارتقا دهنده فکر، بینش و انگیزه باشد تا تاثیرگذاری و ماندگاری خود را حفظ کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از دست اندرکاران اجرای طرح فرهنگی و هنری در شهرستان راور و حمایت های استاندار کرمان و سایر مسوولان از بخش فرهنگ و هنر قدردانی کرد.
حسینی، یاد و خاطره شهید توکلی، نخستین شهید راور در دوران انقلاب اسلامی و شهدای والامقام شهرستان راور را نیز گرامی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه نیز در نشست قرآنی و دست اندرکاران برگزاری طرح تدبر در قرآن کریم در بخش چترود کرمان تصریح کرد: این همه فعالیت قرآنی در کشور جای شکر دارد.
حسینی با بیان این که کشور پیشرفت های چشمگیری در تلاوت قرآن داشته است، گفت: هم اکنون چند هزار قاری در کشور وجود دارد که در دوران انقلاب اسلامی تربیت شده اند.
وی با اشاره به پیشرفت ها در بخش حفظ قرآن کریم، افزود: قبل از انقلاب، تعداد معدودی حافظ قرآن وجود داشت اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، جوانان و نوجوانان حافظ کل قرآن در هر مدرسه وجود دارد و رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: راه عزت و سربلندی امت اسلامی در جهان، توجه بیشتر به آموزه های قرآنی است./س


برچسب ها: راور ، کرمان ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.