سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حواشی جنجالی سینمای ایرانی در بهمن ماه،

از دزدی "رضا عطاران" در جشنواره تا کتک‌کاری خبرنگاران با مسئولان برگزاری

سینمای ایران در بهمن ماه بیشتر به برنامه ها و حاشیه های جشنواره فیلم فجر اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، بعد از گذشت 10 ماه از سال، سینمای ایران در بهمن ماه به بزرگ ترین رویداد خود یعنی سی‌و‌یکمین دوره جشنواره فیلم فجر نزدیک می شد و فیلم‌سازان و مسئولان همگی در انتظار برگزاری این رویداد بودند و تمام اتفاقات نیز به این مراسم بر می گشت در 12 بهمن ماه افتتاحیه جشنواره آغاز شد و با بزرگداشت اهالی هنر شور و هیجانی را در مراسم ایجاد کردند و مراسم افتتاحیه با اجرای "محمد سلوکی" طبق روال هر سال آغاز شد.
ابتدای برگزاری جشنواره بدون حاشیه و درد‌سر همراه بود اما کمبود صندلی، سیستم مناسب و همچنین صدور بی رویه‌ی کارت های همان اجازه بی حاشیه کردن جشنواره را نداد و حضور نداشتن "سیدمحمد حسینی"‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در طول برگزاری از اتفاقات عجیب جشنواره بود.
اما از مهمانان دوره می توان به اهالی ورزش از جمله "عادل‌فردوسی‌پور"، "حمید سوریان"‌ و "احسان حدادی‌" و از اهالی سیاست به "بیژن‌نوباوه"، "علی مطهری‌"، "حداد عادل"‌ و "آقا طهرانی‌" اشاره کرد.
"ابراهیم حاتمی کیا"‌ نیز با وجود اینکه فیلمی در جشنواره امسال نداشت اما برای تماشای فیلم‌های "آقای الف"‌ و "دربند"‌ به برج میلاد آمد.
در این دوره جشنواره درگیری بسیاری میان خبرنگاران با پرسنل و مسئولان برگزاری رخ داد که مهم ترین آن در زمان نمایش فیلم "دربند"‌ و "هیس دخترها فریاد نمی‌ زنند"‌ بود.
از ابتدا تا پایان برگزاری جشنواره حرف و حدیث های بسیاری برای اکران فیلم "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو‌" به وجود آمد که سرانجام این فیلم فرصت اکران در برج میلاد را پیدا نکرد.
در خصوص نشست‌های جشنواره نیز اکثر نشست ها با سکوت خبری برگزار شد و کمتر شاهد جنجال بودیم اما تنها برای فیلم "یک دو سه پنج" به کارگردانی "محمد ابراهیم معیری‌" اتفاقاتی در برگزاری رخ داد که باعث برهم زدن جلسه نشست شد.
اختتامیه جشنواره نیز در 22 بهمن ماه به اتمام رسید و "حمید فرخ نژاد‌" و "هانیه‌ توسلی‌" به عنوان بهترین بازیگر نقش اول، "پگاه آهنگرانی‌" و "رامبد جوان"‌  برای بهترین بازیگر نقش ممکن انتخاب شدند و "رضا عطاران" نیز به خاطر دریافت نکردن هیچ گونه جایزه‌ای در این دوره به حالت شوخی با رفتن به روی سن یکی از سیمرغ های جشنواره را برداشت به نحوی توجه عکاسان خبری را به خود جلب کند.
حاشیه های بعد از جشنواره قهر و آشتی های بسیاری را به همراه داشت و در پی آن برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان‌ فیلم به انتخاب فیلم ها توسط داوران اعتراض داشتند.
حاشیه های برگزاری طوری بود که با انتشار بیانیه توسط سازندگان فیلم "حوض نقاشی‌" اعتراض خود را به داوری اعلام کردند و وزیر ارشاد نیز درپی واکنشات‌ بسیار به انتخاب داوران اعلام کرد که هیچ ارگان و نهادی در انتخاب فیلم ها دخالت نداشته است اما "شمقدری"‌ با ابراز تاسف نسبت به محتوای فیلم‌هایامسال عنوان کرد که امسال شاهد فیلم های درخور انقلاب اسلامی نبوده‌ایم./ي2

گزارش از فائزه آقابابايي.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.