سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ گذاري در واحدهاي پتروشيمي بايد براساس ارزش افزوده باشد

مدیر عامل واحد سوم تفکیک میعانات پتروشیمی بندر امام گفت: افزایش قیمت خوراک پتروشيمي به نفع تولیدکننده است بايد به سمتي حركت كنيم كه نرخ گذاری در واحدها براساس ارزش افزوده واقعی تعیین شود.

مجید محمودیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این‌که قیمت خوراک گاز واحدهای اولفین بین 70 تا صد دلار است و بستگی به مواد آن دارد، افزود: قیمت خوراک مایع براساس نفتا و حدود 400 تا 450 دلار است.

مدیرعامل واحد سوم تفکیک میعانات پتروشیمی بندر امام در خصوص قیمت خوراک مایع گفت: قیمت خوراک مایع درحال حاضر براساس نرخ فوب منهای پنج درصد و براساس نرم‌های جهان است.

محمودیان تاکید کرد: باید به سمت و سویی برویم که نرخ گذاری در واحدها براساس ارزش افزوده واقعی تعیین شود.

مدیرعامل واحد سوم تفکیک میعانات پتروشیمی بندر امام افزود: قیمت تمام شده محصول بستگی به نوع مایع یا گاز بودن خوراک تعیین نمی کند بلکه نوع محصولات متنوع خوراک مایع باعث می‌شود شرایط تولید متفاوت باشد.

وی در خصوص محاسبه قیمت خوراک براساس نرخ دلار آزاد بر قیمت محصولات پتروشیمی افزود: هر نرخی که به کار برده می‌شود چه در مبدا برای خرید خوراک و چه برای محصول تولید شده در صورتی که براساس ارز ثابت باشد در توجیه اقتصادی تاثیر نخواهد داشت.

مدیر عامل واحد سوم تفکیک میعانات پتروشیمی بندر امام(ره) اظهار داشت:‌وقتی قیمت خوراک افزایش پیدا می‌کند، قیمت تولید شده نیز به تبع افزوده می شود و شاید در مقاطعی این موضوع به نفع تولیدکننده هم باشد.

محمودیان با تاکید بر این‌که تغییر نرخ خوراک در توجیه اقتصادی پروژه تاثیر چنداني ندارد گفت: در صورتی که قیمت خوراک افزایش یابد طبیعتا قیمت محصول نیز بالا می‌رود.

برچسب ها: پتروشیمی ، نرخ ، تفکیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.