سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانک اطلاعاتی فعالان عرصه فرش دستباف تشکیل شود

دبیر کمیسیون فرش اتاق مشهد گفت: نیازمند تشکیل بانک اطلاعاتی جامع در زمینه فعالان عرصه فرش دستباف هستیم.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد، فرشيد منوچهري افزود: عدم شناخت فعالان عرصه فرش یکی از مشکلاتی است که همواره با آن مواجهیم.

وی با تاکید بر اینکه مبتکرین زیادی در این هنر صنعت فعالیت دارند که نیازمند شناخت آن‌ها هستیم گفت: در بانک اطلاعات، افرادی که نسبت به ترمیم فرش دستباف اقدام می‌کنند، مبتکرین طرح و نقشه و رنگ و همچنین افراد خبره باید شناسایی و به تولید کنندگان و صادر کنندگان معرفی شوند.

فرش دستباف ایرانی باید با پنجه‌های بافنده ایرانی بافته شود

در ادامه رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرش دستباف خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: سایت اتحادیه نسبت به معرفی این افراد اقدام نموده است.

هادی مخملی با بیان اینکه 5 هزار فروشگاه از طریق سایت سفارش می‌گیرند گفت: همه اعضا می‌توانند از اطلاعات این سایت استفاده کنند.

وی در ادامه با انتقاد از نظریه برخی تجار و تولید کنندگان فرش دستباف مبنی بر حمایت و سرمایه‌گذاری برای بافت فرش دستباف در افغانستان اظهار داشت: راه حل مذکور برای برون رفت از رکود بازار داخلی و خارجی فرش دستباف نظریه‌ای نادرست است.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرش دستباف استان با تاکید بر اینکه هنوز تولید کنندگان زیادی هستند که از طریق بافت فرش دستباف امرار معاش می‌کنند گفت: سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید کنندگان خارجی به بهانه تولید ارزان به بازار داخلی و خارجی فرش آسیب وارد خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه عده‌ای از تجار برجسته و شاخص نسبت به خروج سرمایه‌های خود از بازار فرش اقدام نموده‌اند گفت: خروج این سرمایه‌ها از جمله دلایلی است که منجر به رکود در بازار فرش شده است.

مخملی خاطر نشان‌کرد: بازگشت سرمایه‌های مورد نیاز بازار، نوآوری در طرح و رنگ، شناخت ذائقه و سلائق بازارهای داخلی و خارجی می‌تواند منجر به رونق دوباره بازار فرش شود.

وی تصریح‌کرد: فرش دستباف ایرانی باید با پنجه‌های بافنده ایرانی بافته شود.

برچسب ها: فرش ، دستبافت ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.