سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار 104 میلیارد تومان اوراق صکوک نفت پارس در سال آينده

مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت پارس از انتشار 104 میلیارد تومان اوراق اجاره ( صکوک) در سال 92خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علي صادقي با بيان اين مطلب گفت: این اوراق چهار ساله با نرخ سالانه 20 درصد است.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت پارس با اشاره به سابقه 54 ساله فعالیت شرکت پالایشگاه نفت پارس، افزود: این شرکت در حوزه روانکار به صورت تخصصی فعال بوده ضمن آنکه بزرگترین تولید کننده گریس با سهم 85 درصد به شمار می رود.

وی، سود هر سهم سال 91 را 821 ریال برای سال جاری اعلام کرد وافزود: پیش بینی می شود این رقم برای سال آتی نیز به همین میزان باشد.

صادقی، انتشار 104 میلیارد تومان اوراق اجاره صکوک و افزایش سرمایه به میزان 100 درصد را از برنامه های این شرکت نام برد و افزود: بازدهی کل سهم بازار در ابتدای مرداد ماه تا کنون 25 درصد است.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت پارس گفت: این شرکت سالانه 27 میلیون دلار صادرات و 25 میلیون یورو واردات دارد.

وی در مورد چالش های این پالایشگاه اظهارداشت: افزایش قیمت مواداولیه به میزان 100درصد، نوسانات و افزایش نرخ ارز، افزایش شدت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی ، مشکلات مربوط به تامین مواد افزودنی به خارجی ، عدم تناسب مجوزهای افزایش قیمت محصولات با افزایش بهای تمام شده و بالا بودن هزینه ها مالی شرکت از مهمترین چالش های این شرکت ا ست.

صادقی ، تولید محصولات جدید های تک ( فناوری های نوین) ، انواع روغن های روانکار و مدرن با کاربردهای خاص، انواع گریس های پیشرفته کمپلکس با کاربردهای خاص، انواع محصولات جدید فرآوری شده از محصولات جانبی، استفاده از فناوری های نوین در تولید محصولات روانکار، تولید پارافین خوراکی ، تولید گریس های آلومینیوم کمپلکس و تولید آروماتیکی گرین از مهمترین دستاوردهای این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت نفت پارس تصریح کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی و تحقیقاتی جدید، واحد مدرن تولیدگریس با ظرفیت دوهزار تن در سال، واحد پارافین سازی با ظرفیت شش هزار تن در سال و واحدهای مدرت تصفیه پساب فیزیکی و بیولوژِیکی با قابلیت افزایش لحظه ای و راه اندازی دانشکده علمی و کاربردی نیز از دستاوردها بوده است./ر
برچسب ها: اوراق ، صکوک ، اجاره ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.