سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر شب با قرآن/ به هر کجا رو کنید خدا آنجاست

بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادب پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،
آیه ۲۷ سوره حج

وَأَذِّن فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِن كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ

و در ميان مردم براى [اداى] حج بانگ برآور تا [زايران] پياده و [سوار] بر هر شتر لاغرى كه از هر راه دورى می آيند به سوى تو روى آورند (۲۷)



خداوند عالمیان که از زمان و مکان بیرون است جملۀ آدمیان را دعوت کرده است که در مکانی و زمانی خاص همه گرد آیند و به عشق او به دور خانه ای بگردند و به یاد او از زمان و مکان بیرون روند و به او بپیوندند و در صحبت او به مقام امن و آرامش و سکون رسند و هاله ای از قداست او را به گرد خود حس کنند.

آن زائری که گفت رفتیم و دیدیم که خداوند در خانه اش نیست شاید خواسته باشد دلها را از صورت به معنی جذب کند اما حقیقت این است که او پیوسته در خانه اش حضور دارد.

از آکه فرموده است به هر کجا رو کنید آن چهرۀ خداست و اگر مکان معینی را تعیین فرموده است به خاطر ماست که نمی دانیم در بیابان عالم به کجا برویم تا با او  دیدار کنیم.



و به خاطر آن است که ما آدمیان با یکدیگر آشنا شویم و دوستی کنیم و گرد هم بگردیم و پروردگارمان را در آینه نگاه های یکدیگر نظاره کنیم.

و به خاطر آن است که کنگره ها تشکیل دهیم و داد و ستد کنیم کالای معرفت را و فرهنگ را و سنت ها را و ثروت ها را.

به خاطر آن است که از تعینات و تجملات که حجاب دوستیها و محبتها و مایه غفلتها و طلمها است، چندگاهی دست بداریم، همه یک رنگ و یک لباس شویم و فقط با انسانیت خود با یکدیگر روبه رو گردیم.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.