سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر داد

آماده باش دادستانی برای حفاظت از اراضی ملی در ایام نوروز/اجرای طرح کاداستر از سال 92

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و حریم بانان شهر تهران برای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام تعطیلات نوروز آماده باش شدند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ مرتضی تورک، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام این خبر، گفت: به منظور پیشگیری از هر گونه تصرف و تخریب اراضی ملی، نیروهای کشیک نیز در دادسرای ویژه مبارزه با زمین‌خواری در ایام تعطیلات نوروز مستقر می‌شوند.

وی از کلیه شهروندان تقاضا کرد: در صورت مواجهه با هرگونه اقدامات مجرمانه جهت تخریب و تصرف اراضی ملی، مراتب را به نزدیکترین مراجع انتظامی و پلیس 110 گزارش کنند.

صدور سند مالکیت 98 درصد از اراضی ملی، به نام دولت

تورک همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از وقوع زمینخواری در استان تهران در سال 1391 گفت: تاکنون برای 98 درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی تهران سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل‌ها و مراتع صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اراضی مهم و با ارزش به ویژه در دامنه جنوبی البرز و شمال تهران طی سه سال گذشته با پیگیری‌های مستمر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی و همکاری موثر ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک استان تهران سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در برخی از شهرستان‌های استان تهران از جمله فیروزکوه، شهریار و شهر ری 100 درصد از اراضی ملی سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های سال آینده شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان را صدور سند مالکیت برای مابقی اراضی ملی و منابع طبیعی استان عنوان کرد و افزود: اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی با اولویت شهر تهران از دیگر برنامه‌های شورا در سال 1392 خواهد بود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.