سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سر گيري صادرات"ابريشم"پس از 10 سال

پس از 10 سال وقفه صادرات ابريشم توليدي کشور از سرگرفته شد .

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مدير عامل شرکت سهامي پرورش کرم ابريشم ايران در نخستين همايش منطقه اي توسعه صنعت نوغانداري در منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس آذربايجان شرقي گفت : يکي از مهمترين علل افزايش توليد ابريشم در کشور تحقق سياست هاي حمايتي دولت از صنعت نوغانداري بوده که ايران را دوباره به يکي از صادرکنندگان جهاني ابريشم تبديل کرده است.
پور رمضان افزود : امسال بيش از 800 تن نخ ابريشم توسط 80هزار خانوار روستايي شاغل در اين صنعت توليد شده است که بخش اندکي از پيله تر به کشورهاي همسايه صادر شده است .
وي با بيان اينکه سال آينده افزايش توليد پيله تر سالانه به حداقل يکهزار و 200 تن ميزان صادرات ابريشم نيز افزايش خواهد يافت افزود : ايران به عنوان پنجمين توليد کننده ابريشم در جهان هشت درصد ابريشم دنيا را توليد مي کند.
مدير عامل شرکت سهامي پرورش کرم ابريشم ايران هدف از برگزاري همايش منطقه اي توسعه صنعت نوغانداري در آذربايجان شرقي را توسعه چشم انداز صنعت نوغانداري و بررسي نقش آن در توسعه اقتصادي کشور اعلام کرد و گفت : در سالهاي قبل واردات بي رويه پيله و ابريشم خام به کشور و پايين بودن نرخ خريد تضميني پيله موجب افت توليد ابريشم در کشور شده بود که با اصلاح اين سياستها امسال توليد ابريشم در ايران دوباره افزايش يافت.
رييس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي نيز در اين همايش اين استان را چهارمين توليدکننده ابريشم در کشور اعلام کرد و گفت : سالانه 150 تن پيله تر ابريشم در شهرستان جلفاي آذربايجان شرقي توليد مي شود .
 محمديان نبود صنايع تبديلي و سنتي بودن شيوه هاي توليد را از مهمترين معضلات توليد ابريشم اعلام کرد و گفت : با افزايش حمايت هاي تسهيلاتي دولت و ارتقاي سطح علمي نوغانداران صنعت نوغانداري ايران روندي رو به افزايش را تجربه مي کتد.
نوغانداري يا پرورش کرم ابريشم پايه توليد فرآورده هاي متنوع ابريشمي است و از جمله فعاليت هاي جانبي در روستاهاست که در يک دوره کوتاه مدت با بکارگيري بخشي از نيروي کار در روستاها درآمد مناسبي براي روستا نشينان ايجاد مي کند.

برچسب ها: ابریشم ، صادرات ، وقفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.