سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با افتتاح قطعه 4 در هفته جاری؛

عطر بهار در آزادراه تهران شمال می‌پیچد

قطعه 4 آزادراه تهران شمال به طول 20 کیلومتر اوایل هفته جاری با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مهندس صادقی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت:‌ اوایل هفته جاری قطعه 4 آزادراه تهران شمال با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.  
 
وی افزود: قطعه 4 آزادراه تهران شمال به طول 20 کیلومتر است که از چالوس شروع و به مرزن آباد ختم می‌شود.
 
 
صادقی با اشاره به اینکه با به بهره‌برداری رسیدن قطعه 4 آزادراه تهران از میزان تصادفات از ایام نوروز کاسته می‌شود، اظهار داشت: با افتتاح این آزادراه علاوه بر کوتاه شدن مسیر سفر به مدت یک ساعت سالانه بیش از 15 میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف بنزین نیز خواهیم داشت.  
 
وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های ناشی از تصادفات در این منطقه بالغ بر 20 میلیارد تومان کاهش یابد.  
 
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص نرخ عوارض تردد در این آزاد راه گفت:‌امسال ریاست جمهور با دادن عیدی به مسافران نوروزی که از این مسیر تردد می‌کنند، تخفیفات ویژه‌ای را در اخذ عوارض از این آزادراه در نظر گرفته‌ است.  
 
صادقی افزود: قرار شده این تخفیفات تا پایان فروردین ماه سال 92 ادامه یابد.  
 
وی با بیان اینکه آزادراه تهران شمال شامل 4 قطعه (منطقه) 1، 2، 3 و 4 است اظهار داشت: این پروژه (آزادراه تهران شمال) از سال 76 آغاز شده و براساس آمارها تا پایان سال 89 حدود 64 درصد یعنی به طور میانگین سالی 4.5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  
 
صادقی گفت: در سال 90 و 91 پیشرفت فیزیکی پروژه یاد شده هر سال 17 درصد بوده که به معنای  4 برابر شدن پیشرفت فیزیکی این طرح نسبت به سالهای 76 تا 89 می‌باشد.  
 
وی در خصوص تخصیص اعتبار به اجرای این پروژه نیز گفت:‌ از سال 76 تا 89 سالانه 86 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته در حالی که در دو سال 90 و 91 میزان اعتبار تخصیص یافته به این پروژه سالانه 463 میلیارد ریال بوده است.  
 
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: اعتبار تخصیص یافته به پروژه آزادراه تهران شمال در دو سال 90 و 91 6 برابر نسبت به سال‌های 76 تا 89 افزایش یافته است.  
 
صادقی علت تاخیر در به بهره‌برداری رسیدن آزادراه تهران شمال را مشکلات آزادسازی اراضی مسیر، شرایط اقلیمی منطقه 4، محدودیت برداشت مصالح راه‌سازی و ... اعلام کرد و گفت: البته مهمترین علت در تاخیر مبنی بر به‌بهره‌برداری رسیدن این پروژه را می‌توان غیراولویت دانستن اجرای این طرح از سوی وزارت راه و بنیاد مستضعفان دانست.  
 
وی گفت:‌بنیاد مستضعفان و وزارت راه در طول سال‌های 76 الی 89 اجرای این پروژه را با اولویت اول نگاه نکرده و به آن نپرداخته بودند.  
 
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به قطعات 1، 2 و 3 آزادراه تهران شمال گفت: قطعه یک آزادراه تهران شمال از تهران شروع و تا شهرستانک ادامه می‌یابد که این قطعه توسط پیمانکار چینی در دست اجرا است.  
 
صادقی افزود: براساس توافقات صورت گرفته میان وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار چینی و با رفع مشکلات گشایش اعتبار قرار است قطعه یک آزادراه تهران شمال تا پایان سال 92 به بهره‌برداری برسد.  
 
وی ادامه داد: همچنین قطعه 3 و 4 که به لحاظ کوهستانی بودن هنوز هیچ عملیات ساخت و سازی در آن صورت نگرفته قرار است تا پایان فروردین‌ماه 92 مقدمات اجرایی شدن ساخت و ساز در آن فراهم شود.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: صادقی ، شرکت ، مادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.