سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يادداشت/

ضرورت توجه و عملي کردن مطالبات مقام معظم رهبري توسط احزاب و تشکل‌ها

با در نظر گرفتن فرايند انتخابات به عنوان مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین رويداد در يک کشور؛ لازم است احزاب و تشکل‌های سیاسی موجود در کشور در جهت گفتمان امام(ره) و انقلاب وارد عمل شده و در اين ميان نيز فرمايشات رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ چگونگی ورود احزاب و تشکل‌های سیاسی در قالب گفتمان امام(ره) و رهبری در انتخابات آینده از اهمیت قابل توجهی برخوردار است از این رو گروه احزاب باشگاه خبرنگاران در این باره یادداشتی اختصاصي را با آیت‌الله علی اسلامی عضو مجلس خبرگان رهبری تهیه کرده است.  
 
متن این یادداشت به شرح زیر است:

انتخابات از مهمترین و سرنوشت‌ساز‌ترین وقایعی است که در یک کشور اتفاق می‌ا‌فتد لذا برای اینکه احزاب و تشکل‌های سیاسی در قالب گفتمانی که مدنظر جمهوری اسلامی ایران است در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری وارد عمل شوند باید مطالبات رهبری را به دقت گوش داده و در این راستا با جدیت فراوان وارد عمل شوند.
 
احزابی که در جهت حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر فعالیت می‌کنند باید بدانند که حضور مردم در عرصه انتخابات با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران از اهمیت قابل توجهی برخوردار است لذا باید گزینه‌هایی را در این عرصه معرفی کنند که صلاحیت حضور را داشته باشد و بتواند مطالبات مردم را به خصوص در مقوله اقتصاد و معیشت برآورده کند.  
 
احزاب و تشکل‌های سیاسی به عنوان رکن اساسی در فضای سیاسی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند لذا انتظار می‌رود بدون در نظر داشتن منافع حزبی و سیاسی در وادی انتخابات وارد عمل شده و قطعا وجدان را سرلوحه کاری خود قرار دهند.  
 
تشکل‌های سیاسی باید نامزدهایی را معرفی کنند که تخصص، کارآمدی و تجربه در آنها وجود داشته و به گفتمان امام(ره) و انقلاب پایبند باشند. رئیس‌جمهوری که نتواند در مسیر انقلاب و رهبری حرکت کند جایگاهی در عرصه سیاسی کشور ندارد، لذا در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت احزاب و تشکل های سیاسی به عنوان نیروهای مثمرثمر در فضای سیاسی کشور می‌توانند در احیا اندیشه‌های  امام خمینی (ره)، حرکت مردم بویژه جوانان در چارچوب گفتمان رهبری نقش بسزایی داشته باشند. 

احزاب و تشکل‌هاي سياسي بايد اين موضوع را درنظر بگيرند که مقام معظم رهبري همواره بر اين موضوع تاکيد دارند که فضاي سياسي کشور بايد از درگيري و بي‌اخلاقي‌ها به دور باشد لذا انتظار مي‌رود در حالي که تا انتخابات رياست‌جمهوري زمان کمي باقي‌مانده است نسبت به ايت موضوع نگاه ويژه اي د اشته و با رعايت اخلاق وارد وادي رقابت هاي انتخاباتي شوند.

تشکل‌هاي سياسي بايد در چارچوب گفتمان رهبري از پرداختن به موضوعات تفرقه انگيز، ايجاد اختلاف در فضاي سياسي کشور و حرکت در مسير منافع فردي و گروهي اجتناب کرده و در راستاي ارزش هاي اصيل انقلاب وارد عمل شوند.

حمايت از يک گزينه اصلح و پايبند به آرمان‌هاي انقلاب، امام و رهبري مهم‌ترين راهبردي است که مي‌تواند در تاثيرگذاري احزاب در انتخابات آينده تاثيرگذار باشد لذا انتظار مي رود احزاب سياسي بر اساس اين مولفه‌ها در انتخابات پيش‌رو قدم برداشته و فضاي سياسي کشور را از هر گونه چالش و فتنه به دور نگه دارند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.