فرماندار تهران اعلام كرد

تدارك 4 هزار شعبه و صندوق اخذ رأی براي انتخابات ریاست‌جمهوری در تهران/ اعلام نتايج انتخابات در 25 خرداد

فرماندار تهران با اشاره به برگزاری انتخابات رياست‌جمهوري در خرداد سال آينده گفت: نزدیک 4 هزار شعبه و صندوق رأی جهت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در تهران در نظر گرفته شده و 100 هزار نفر نیروی انسانی نیز تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، عیسی فرهادی در نشست خبری امروز خود در فرمانداري تهران با بیان اینکه عید نوروز برگرفته از فکر ایرانی و در نوع خود بی‌نظیر است، اظهار داشت: عید نوروز همراه با طبیعت و سرآغاز شکوفایی، کار، لبخند، تلاش، و جایگزین سرما خمودگی و خواب درختان است.

فرهادی با بیان اینکه نوروز همراه با رنگ و بوی مذهبی است، تصریح کرد: دعای تحویل سال بسیار زیباست چرا که علاوه بر جشن طبیعت از خداوند خواستار تغییر روان، احوال و مملکت وجودیمان هستیم.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه رسم و رسوم عید در ایران با سایر اعیاد ملل مختلف متفاوت است، گفت: در عید باستانی بزرگترها به کوچکترها عیدی می‌دهند و کوچکترها متقابلا به دیدن بزرگترها می‌روند؛ اختلافات و کدورت ها برطرف می‌شود و همه به دنبال نو کردن ظاهر و باطن خود هستند.

فرهادی با بیان اینکه مسافرت‌های نوروزی خود تبادل اقتصادی است، ادامه داد: مسافرت‌های نوروزی در گردش اقتصادی کشور بسیار تأثیرگذار است چرا که موجب جابجایی پول بین مردم و بازارهای مختلف می‌شود.

وی با اشاره به صنعت ایرانگردی و توریسم در تعطیلات عید گفت: تمامی افراد از طبقه ضعیف به بالا در تلاش هستند تا یکی از نقاط کشور را به بهانه نوروز سیر کنند و با آداب و رسوم و فرهنگ و جغرافیای آن سرزمین آشنا شوند.

فرماندار تهران با بیان اینکه سال 91 یکی از کارهای سخت 34 ساله انقلاب بود، افزود: در این سال جریانات مختلفی در دنیا توسط استکبار جهت دلسردی بین مردم و تقابل مردم با حاکمیت به شیوه‌های نظیر تورم و تحریم توسط دشمن طراحی شد اما علی‌رغم تمامی این مشکلات با استقامت و صبر مردم و هدایت رهبر انقلاب پشت سر گذاشته شد.

وی تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال باقی مانده هیمنه دشمن را در هم شکست‌ حتی در ارتباط با مسائل اقتصادی کمترین وابستگی به نفت داشتیم و تأمین اعتباری از صادرات در این سال در نوع خود بی‌نظیر بود.

فرهادی با بیان اینکه تحریم دشمن از بهترین فرصت‌ها برای صادرات کالای ایرانی بود، اظهار داشت: با وجود مشکلات در تولید مواد اولیه و کاهش شدید فروش نفت توفیقاتی حاصل شد که تمرینی برای اداره مملکت بدون نفت را به دنبال داشت.

وی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات سال 92 افزود: نزدیک 4 هزار شعبه و صندوق رأی جهت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در تهران در نظر گرفته شده و 100 هزار نفر نیروی انسانی نیز تدارک دیده شده است.

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر شناسایی این افراد شروع شده است، تصریح کرد: ستاد نیروهای پشتیبانی از 40 روز پیش آغاز به کار کرده و جلسات فراوانی را نیز برگزار شده است.

فرماندار تهران با اشاره به تشکیل دو هیئت اجرایی انتخابات ادامه داد: در 17 فروردین ماه سال آتی، یکی از هیئت‌های اجرایی برای انتخابات شوراها به دستور وزیر کشور تشکیل می‌شود و حدود یک ماه بعد نیز یعنی در 15 اردیبهشت نیز هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری آمادگی برای انجام فعالیت‌های خود را پیدا می‌کند.

فرهادی افزود: پیش‌بینی ما این است که تا پایان روز شنبه 25 خرداد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود و سه تا چهار روز نیز پس از انتخابات شوراهای شهر و روستا نتایج را اعلام می‌کنیم.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات شیشه‌ای و شفاف گفت: تمامی انتخابات گذشته شفاف بودند اما کمتر به بعد مردمی بودن آن پرداخته شده است لذا فرمانداری حلقه وصل این جریانات و پشتیباني کننده جریان است چرا که فرمانداری‌ها محلی هستند که مردم در آنجا بحث برگزاری در انتخابات را برعهده دارند.

فرماندار تهران شبهات وارد شده در انتخابات گذشته را دروغی بیش ندانست و گفت: این گونه شبهات وارد شده آب به آسیاب دشمن ریختن است، بنده در طول 34 سال در تمامی انتخابات حضور داشتم و از نزدیک ناظر تمامی جریانات بوده‌ام.

وی تصریح کرد: فرمانداری 30 نفر از معتدمین تهران را به عنوان هیئت اجرایی انتخاب می‌کند سپس هیئت نظارت معتمد بودن این افراد را بررسی و تأیید می‌کند.

فرماندار تهران در ادامه افزود: این 30 نفر منتخب در جلسه‌ای با حضور 5 نفر از هیئت نظارت شهرستان حضور می‌یابند سرانجام 8 نفر از 30 نفر بعنوان هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری یا انتخابات شورای شهر و روستا معرفی می‌شوند.

فرهادی با اشاره به نظارت و اهمیت حضور احزاب و تشکل ها در انتخابات گفت: در انتخابات نماینده کاندیداها می‌توانند با در دست داشتن کارت مخصوص در شعبه حضور یابند و صندوق‌هایی خالی مقابل آنها از اوایل صبح قرار داده می‌شود و در پایان ساعت رأی‌گیری صندوق‌ها باز و آرا تک تک شمرده می‌شود؛ جالب توجه است که در پایان انتخابات برخی کاندیداها زودتر از فرمانداری نتیجه آرا را متوجه می‌شوند و این مشروط به این است که نماینده‌های آنها به درستی و سرعت تعداد آرا را اطلاع دهند.

وی در ادامه یادآور شد: احزاب طبق قانون و به شرط رسمی و پروانه‌دار بودن از طرف وزارت کشور می‌توانند کنار صندوق‌ها به عنوان ناظر فعالیت کنند اما هیچ کدام از آنها حق دخالت در روند رأی‌گیری را ندارند.

فرهادی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده امنیتی در انتخابات اظهار داشت: تهران شرایط امنیتی خاص خود را دارد چرا که همواره مورد توجه بیگانگان بوده است لذا امنیت انتخابات توسط سه تا پنج نفر در هر شعبه تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه دو تیپ از نیروی انتظامی به عنوان پشتیبانی در امنیت انتخابات حضور دارند، افزود: 99 ارگان عاشورا از بسیج مستضعفین در روز انتخابات آماده باش هستند ما نیز به شدت به دنبال این هستیم که 4 هزار مکان شعب اخذ رأی بازدید شوند.

وی ادامه داد: تا تاریخ 20 خرداد 92 بايد امتحانات تمامی مقاطع تحصیلی به پایان برسد‌ همچنین با پشت سرگذاشتن مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) نوعی مانور انتخاباتی به عنوان امتیازی برای ما محسوب می‌شود.

فرهادی با اشاره به ریشه‌های حوادث تلخ پس از انتخابات 88 گفت: اما تمامی این شبهات و اشکالات وارد شده دروغ محض است همان‌گونه که پس از ساعت رأی‌گیری تمامی نمایندگان کاندیداها با صراحت و بدون شبهه از سالم برگزار شدن انتخابات صحبت کردند.

وي در توضيح امنيت جلسات تبليغاتي قبل از انتخابات تصريح کرد: تاکنون به هيچ کدام از نامزدهاي انتخاباتي مجوزي جهت برگزاري همايش‌، ميتينگ داده نشده است لذا هر حرکت سياسي و انتخاباتي در تهران بدون مجوز فرمانداري، غيرقانوني است.

فرماندار تهران با بيان اينکه کار انتخاباتي شوراها بسيار سنگين است، خاطر‌نشان کرد: به دليل روند پيچيده انتخابات شوراها، آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي يک ماه زودتر آغاز مي‌شود تلاش ما بر اين است که اين انتخابات به‌صورت شفاف و شيشه‌اي برگزار و عاري از هر‌گونه اعتراض و شکايت باشد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: فرهادی ، فرماندار ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار