سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني در راس هياتي با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ديدار كرد

هیات عالی رتبه حقوق بشری کشورمان به ریاست محمدجواد لاریجانی روز سه شنبه با کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، روز گذشته هيات عالي رتبه حقوق بشر كشورمان به رياست محمدجواد لايرجاني با کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که در راستای دیپلماسی حقوق بشری کشورمان و برای ارتقاء سطح همکاری‌های فنی میان جمهوری اسلامی ایران و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل صورت گرفت، دو طرف مواضع، رویکردها و دیدگاه‌های خود را نسبت به حقوق بشر و مسائل پیرامون آن مطرح کردند.

دبیرستاد حقوق بشر کشورمان با قدردانی از خانم ناوی پیلای به خاطر اتخاذ مواضع صریح و شفاف در قبال نقض حقوق بشر از سوی ایالات متحده در مناطق مختلف دنیا از جمله درباره زندان‌های گوآنتانامو، ابوغریب و بگرام موضوع حقوق بشر را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار با اهمیت و مهم توصیف کرد.

لاریجانی ضمن رد اقدام شورای حقوق بشر در تعیین گزارشگر ویژه برای ایران و نحوه عملکرد گزارشگر همچنین محتوای گزارش وی را مورد انتقاد جدی قرار داد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به سفر اخیر دبیر کل سازمان ملل به تهران گفت: ایشان در سفر به تهران تاکید کرد که سازمان ملل کمیساریای عالی را محور اصلی همکاری‌ها در امر حقوق بشر با ایران قرار می‌دهد و از این رو ما از هرگونه تعاملی که باعث ارتقاء سطح همکاری‌ها شود استقبال می‌کنیم.

لاریجانی در ادامه گفت گزارشگر ویژه مورد حمایت آمریکا و دول اروپایی قرار دارد و لاجرم مطالب غیرحرفه ای، غیرمنصفانه و کاملا مغرضانه او در تهیه گزارش درست همان حرف هایی است که تروریست‌ها، آمریکا و برخی دول دیگر اروپایی می‌زنند و چنین رویه‌ای برای اعتبار سازمان ملل مضر و مخرب است.

براساس اين خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛ در ادامه این دیدار کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل نیز ضمن تشکر از همکاری‌های ایران در بخش فنی و تلاش برای ارتقاء این همکاری‌ها علاقمندی خود برای سفر به ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و گفت با توجه به جایگاه بین‌المللی خود می تواند برای پیشرفت اهداف مشترک گام‌هایی بردارد.

گفتني است؛ در این دیدار مقرر شد همکاری‌های فنی بین دفتر کمیساریا و جمهوری اسلامی ایران توسعه یافته و زمینه‌های بیشتری برای مشارکت فعال تر ایران در مباحث حقوق بشری تمهید شود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.