تکرار/لاریجانی:

‌گزارش احمد شهید با پول و لجستيک آمريکايي‌ها تهيه شده است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضايیه گزارش احمد شهید گزارشگر سازمان ملل را فضاحت بزرگ نهاد بین المللی شورای حقوق بشر خواند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، محمد جواد لاریجانی در آستانه سفر به ژنو در پاويون فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که در سیستان و بلوچستان، شیراز و مناطق دیگر مردم بی‌گناه را در مساجد به خاک و خون کشیدند در اسناد این گزارشگر به عنوان مدافعان حقوق بشر مطرح شده‌اند.

 وی افزود: این گزارش با پول و لجستیک آمریکایی‌ها و عملگی گروه‌های تروریست و معاندان نظام اسلامی تهیه شده، این برای سازمان ملل زشت است که گزارشگر ویژه آن با گروههای تروریست دم خور باشد و از آنها به‌عنوان مدافعان حقوق بشر دفاع کند.

 لاریجانی گفت: گزارش احمد شهید به هیچ وجه قابل توجیه و ارائه نیست و این فرد از آن روزی که این عنوان را یافت همواره مانند یک هنرپیشه بر ضد جمهوری اسلامی حرف‌های بسیار بدی زده است.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضايیه افزود:‌ گزارشگر نباید از روز نخست فحش بدهد بلکه باید اسناد دقیق ارائه کند.

 لاریجانی گفت: همه مطالب وی مجموعه ای از ادعاهایی است که گروههای تروریست و معاندان نظام در 35 سال گذشته در فضای مجازی انبار کرده اند و می‌توان آن را به آسانی به دست آورد.

 وی افزود: تعیین گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی ایران اقدام بسیار ناموجهی است زیرا جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دموکراسی خاورمیانه را دارد و از نظر ساختار مدنی پیشرفته ترین ساختار مدنی در منطقه به شمار می رود.

 لاریجانی گفت: کشورهایی که کمترین مسائل حقوق بشر را رعایت نمی کنند مورد تعرض غرب نیستند زیرا یا نوکر آنها هستند یا مصالح آنها را تامین می‌کنند.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضايیه درباره هدف سفرش به ژنو و شرکت در شورای حقوق بشر سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران در میدان حقوق بشر به عنوان یکی از مصادیق مهم بین‌المللی فعالیت چشمگیری دارد و از عناصر فعال در این زمینه است.

 محمد جواد لاریجانی گفت: اسلام درباره حقوق بشر هم حرف دارد و هم نمونه‌های ویژه خود را ارائه کرده اما متاسفانه در 70 سال گذشته سازمان ملل یکجانبه و براساس تفکر سکولار غرب حقوق بشر را تعریف کرده است.

 لاریجانی با بيان اينکه این کار تحمیل یکجانبه گرایی غرب است گفت: نخستین هدف ما از این سفر این است که بگوییم باید جای تعالیم اسلام در همه اسناد بین‌المللی و حقوق بشر باز شود و همانطور که غربی‌ها حق دارند به روشی که دوست دارند زندگی کنند مسلمانان نیز حق دارند بر اساس تفکر اسلامی زندگی کنند.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضايیه افزود: کشورهایی مانند امریکا و دولت‌های غربی از نواقصی که در مکانیزم سازمان ملل است سوء‌ استفاده می‌کنند.

 لاریجانی گفت‌: آنها حقوق بشر را به عنوان ابزاری برای تحمیل خود و تهاجم به کشورهایی که با آنها خصومت دارند استفاده می‌کنند.

 وی افزود: این سوء استفاده غیر منطقی و ضد حقوق بشر است و ما با این گونه سوء استفاده‌ها و اغراض بد سیاسی مخالف هستیم.

 لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب مورد تهاجم ادعاهای غرب درباره حقوق بشر بوده است.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضايیه افزود: کشورهایی که خود بدترین کارنامه را در حقوق بشر دارند ایران را متهم می‌کنند اما ما در مقابل آن‌ها ایستاده‌ایم و حرفمان را با صدای بلند زده‌ایم.

 لاریجانی گفت: تهاجمی که با اغراض بسیار پلید سازمان یافته به نام گزارشگر ویژه بر ضد ایران شکل گرفته مجموعه‌ای از اتهامات ابلهانه‌ای است که بر ضد جمهوری اسلامی ایران تبلیغ کرده‌اند.

وی افزود: این گزارش همان حرف‌هایی است که وزارت امور خارجه امریکا و دیگر گروه‌های معاند ضد انقلاب اسلامی می گویند و اکنون یک مهر گزارشگری سازمان ملل نیز به آن زده‌اند.

 لاریجانی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران با اسنادی قوی این مطالب را رده کرده است و در صحنه شورای حقوق بشر نیز نظر جمهوری اسلامی ایران را قاطع، روشن و آشکار بیان می‌کنیم.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضايیه افزود: شورای حقوق بشر سازمانی است که ما در تشکیل آن نقش موثری داشتیم.

 لاریجانی گفت: سازوکارهای گزارشگری مانند یو پی آر، گزارشگرهای موضوعی و مانند آن را ما پشتیبانی کردیم و از ابتکاراتی بود که در آن نقش داشتیم اما اکنون از آن سوء استفاده می‌شود.

 لاريجاني خاطرنشان کرد: نواقصی در کار سازمان ملل وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران با اذعان به این نواقص در پی رفع آن و مشارکت فعال با راهبرد مشخص در صحنه بین‌المللی است.

 انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار