سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قادري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نقدينگي در جامعه حبس شده است/ هنر دولت،‌ کاناليزه‌کردن نقدينگي‌ها به سمت توليد باشد

عضو کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي در مجلس با بيان اين که نقدينگي در جامعه حبس شده است، گفت: هنر دولت بايد در کاناليزه‌کردن نقدينگي‌ها به سمت توليد باشد.

"جعفر قادري" نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تورم موجود در کشور به راه برون‌رفت از اين تورم اشاره کرد و گفت: مشکلات موجود در سياستهاي ارزي و پولي و همچنين نگاه ناقص دولت به بحث اشتغال و معضلات اقتصادي از جمله علل تورم موجود است.
 
وي در ادامه با بيان اينکه نقدينگي در جامعه زياد است ولي اين نقدينگي در جامعه حبس شده و در اختيار واحدهاي توليدي گذاشته نمي‌شود، افزود: دولت تلاش خود را به جمع‌آوري نقدينگي معطوف کرده و اين در حالي است که جمع‌آوري نقدينگي هنر نيست، بلکه کاناليزه‌کردن و اداره نقدينگي به سمت توليد بايد وجه همت دولت قرار گيرد.
 
عضو کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي با بيان اين که هزينه‌هاي توليد موجب اخلال در امر توليد شده، تصريح کرد: متاسفانه با سياستهاي غلط پولي و ارزي نيز سرمايه‌ها به بازارهاي واسطه‌گري و دلالي گسيل شده است.
 
قادري در ادامه اظهار داشت: در کنار بحث رفاه و عدالت‌اجتماعي بحث اشتغال و کارآمدي نيز بايد مد‌نظر قرار گيرد، بنابراين اين مجموعه سياستها اگر اصلاح شود خيلي از معضلات حل خواهد شد.
 
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات با بيان اين که رفع تورم نياز به برنامه‌ريزي‌هاي مستمر و برنامه‌هاي پيشگيرانه دارد و با برنامه‌هاي کوتاه‌مدت نمي‌توان اين معضل را مرتفع کرد، تصريح کرد: به نظر نمي‌رسد در حوزه قانون‌گذاري مشکل جدي داشته باشيم بلکه بيشتر مشکلات در عملکردها و سياستهاست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، نقدینگی ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.