سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمين صادقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

مبازه قاطعانه با مفاسد اقتصادي و زورگيران شرور برگ برنده قوه قضاييه طي سال 91

معاون فرهنگي قوه قضاييه گفت: عزم جدي دستگاه قضا در برخورد بامفاسد اقتصادي، زورگيران شرور بي نظير بود و اين برنامه‌ها تا تثبيت آرامش در جامعه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمين "هادي صادقي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در مورد روند فعاليت قوه قضاييه طي سال91، اظهارداشت: يكي از مهمترين اركان فعاليت دستگاه قضا طي سالي كه گذشت؛ برخورد همراه با قاطعيت با مفاسد مختلف بود.

** مبارزه جدي دستگاه قضا با مفاسد مختلف


معاون فرهنگي قوه قضاييه ادامه داد: مبارزه جدي با مفاسد اقتصادي، اجتماعي و حتي امنيتي و سياسي از ديگر برنامه‌هايي بود كه در طول سال گذشته از سوي مسئولان اين قوه پيگيري شد.

** دستگاه قضا در برخورد با مفاسد خودي و غيرخودي ندارد


وي با اشاره به برگزاري دادگاه متهمان "كهريزك" تصريح كرد: پرونده كهريزك سياسي امنيتي بود و سه نفر از قضات دادگستري در دادگاه محاكمه شدند و دستگاه قضايي كشور نشان داد در پيگيري پرونده‌ها خودي و غير خودي نمي‌شناسد.

** تسريع رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي


حجت‌الاسلام والمسلمين صادقي با اشاره به فرايند الكترونيك شدن دادرسي، افزود: الكترونيكي كردن پرونده‌هاي قضايي سهم عمده‌اي تسريع مشكلات قضايي مردم دارد كه سال گذشته از سوي قوه قضاييه راه اندازي شد و در حال حاضر به صورت آزمايشي در 40 نفقطه تهران به بهره برداري رسيده است.

وي تصريح كرد: در صورت توسعه و گسترش سامانه الكترونيكي پرونده‌هاي قضايي،‌ در آينده بخش اعظم مراجعات مردم به مراجع قضايي كاهش پيدا مي‌كند.

** تلاش براي ارتقاء فرهنگ سازماني


اين مقام قضايي كشور با اشاره به تاسيس معاونت جديد در قوه قضاييه، اظهارداشت: معاونت فرهنگي به عنوان يكي از معاونت‌هاي جديد به بدنه قوه قضاييه اضافه شد تا از اين پس شاهد ارتقاء اخلاق حرفه اي و فرهنگ سازماني باشيم.

** مبارزه قاطعانه با اشرار و زورگيران

وي در تشريح ديگر فعاليت‌هاي قوه قضاييه به برخورد ضربتي با زورگيران شرور اشاره كرد و افزود: از نيمه سال 91 قوه قضاييه برخورد جدي با اشرار و اراذل و اوباش را كليد زد و اين طرح در تهران و ساير شهرهاي كشور به اجرا درآمد.

حجت الاسلام والمسلمين صادقي ادامه داد: رسيدگي سريع به پرونده عاملان ناامني اجتماعي و اعدام زورگيران شرور در ملاءعام موجي از رضايت را براي مردم به دنبال داشت و اين رويكرد نشان مي‌دهد مردم از قوه قضاييه اقتدار و قاطعيت مي‌خواهند.

** قاطعيت قوه قضاييه ادامه دارد

وي با بيان اين كه تمامي نهادهاي كشور بايد قوه قضاييه را در برخورد با جرائم ياري كنند، تاكيد كرد: نهادينه شدن اخلاق و آموزه‌هاي تربيتي در جامعه نقش عمده‌اي در كاهش جرائم دارد و همه نهادهاي فرهنگي، آموزشي و اجرايي كشور بايد در اين زمينه دستگاه قضايي را همراهي كنند.

معاون فرهنگي قوه قضاييه خاطرنشان كرد: برخورد با جرائم از سوي قوه قضاييه ادامه دارد و اين قاطعيت نقش ويژه‌اي در تثبيت امنيت و آرامش جامعه ايفا خواهد كرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.