حجت الاسلام صادقي گفت: كارآمدي و سلامت را دو صفت مهم قوه قضاييه است كه نقش موثري در ارتقاء نظام دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام هادي صادقي معاون جديد فرهنگي دستگاه قضا در مراسم معارفه خود اظهار داشت: ماموريت اصلي دستگاه قضا گسترش قسط و عدل است و همه كساني كه در دستگاه قضا كار مي‌كنند با حركت در مسير عدل مايه مباهات ولي امرشان شده اند .

حجت الاسلام صادقي ادامه داد: افرادي كه در قوه قضاييه به برپايي عدل كمك مي‌كنند از جايگاه ويژه اي برخوردارند و براساس بيانات مقام معظم رهبري اگر قوه قضاييه ارتقاء يابد همه مشكلات جامعه و جوامع مشابه ديگر برطرف خواهد شد .

وي كارآمدي و سلامت را دو صفت مهم قوه قضاييه دانست و تصريح كرد: كارآمدي قوه قضاييه عنصري تاثير گذار در كارآمدي نظام است و قوه قضاييه با به كار گيري از اهداف معاونت فرهنگي با همگامي حقوق و اخلاق مي‌تواند زمينه ساز افزايش عدالت در قوه قضاييه شود.

اين مقام مسئول تصريح كرد: اخلاق و حقوق بايد در جامعه تقويت شود و تعالي دستگاه قضا به تعالي سازماني نيازمند است .

وي با اشاره به الزامات عملي اخلاق گفت: مديريت اجرايي  و محيط كار از ضرورت‌هاي عمل به اخلاق به شمار مي‌رود و اخلاق مي‌تواند از تمام فعاليتهاي اصلي قوه حضور پيدا كند از همين رو نيازمند تحولي بزرگ با رويكرد اخلاق حرفه اي در دستگاه قضا هستيم .

حجت الاسلام صادقي با تاكيد بر اخلاق سازماني تصريح كرد: پيش بيني‌هاي اخلاقي در درون سازمان، داشتن نظام جامع اخلاقي، پايبندي به حقوق ذينفعان داخلي و خارجي قوه، عناصر محيط اجتماعي و جغرافيايي، امانتداري و رقابت پذيري از ضرورت‌هاي اخلاق سازماني به شمار مي‌رود.

معاون فرهنگي جديد دستگاه قضا با بيان اينكه بهره مندي معنوي عناصر قوه قضاييه از ماموريت‌هاي معاونت فرهنگي به شمار مي‌رود خاطرنشان كرد كرد: موفقيت در اين زمينه نيازمند به كار جمعي است و تمام معاونت‌ها و زير مجموعه هاي قوه قضاييه بايد با همكاري يكديگر، كارآمدي قوه قضاييه را تثبيت كنند.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار